måndag 29 augusti 2016

Hon ÄR klantig, det är hon...

Kasperia, Katteria
Nu har det hänt IGEN - vi har fått mer hjälp att fixa tomten. Utan att matte tog en endaste bild! Men här har klippts och sågats, knipsats och släpats. Eftersom det blåste så in i norden gick det inte att elda. Så nu ligger här en ny hög och väntar på bättre eldningstider. Och bredvid ligger sånt som ska läggas på elden när den brinner.


Matte röjde lite till idag. så nu kan vi gå ner till hallonen igen, de där som numera växer vilt på ängen. Fast de är nästan slut för i år. Och så börjar det bli dags för bloggkompisarna att komma hit, och då måste ju både vi och tvåbeningarna kunna ta oss fram lite bekvämt så där... Till sjön.


Myse som alltid är nyfiken och gillar att krypa under saker måste naturligtvis undersöka!


- Mysigt här, stannar jag kvar en stund...

- Men så gå då! Jag tänker gå in i min nya koja och sova middag!!

Och det gjorde han, kröp tillbaks utom synhåll och stannade. Andra måste se upp med igelkottar i rishögar säger matte, vi måste se upp med katter! I varje fall kolla var Myse finns nånstans innan vi häller tändvätska eller nåt på högen.

Man brukar kunna hitta hans svans i alla fall, bakom ytterdörren eller kanske bakom en gardin. 


Fast ibland är han lite mer som en normal katt, eller... är det verkligen normalt att nån kan ligga och sova så här?

Nu är det så sent så vi orkar inte hälsa på hos er allihop, och i morgon är vi upptagna många timmar men  morgon kväll i alla fall. Annars tror jag att jag tar och skäller ut matte. :)

8 kommentarer:

  1. Full fart hos er som alltid. Och fint blir det. Jag är nog mer åt Mysehållet ;) Helt normalt faktiskt - om man är sån :)
    /g

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen inte full fart på matte alls, inte för det mesta i alla fall. Men ibland måste hon ... och det är ju tur. Så att det liksom händer nåt... :)
      Kasper

      Radera
  2. Jag är ingen kattälskar, och inte Hjo-Hjo heller. Men nu har vi enats om att Myse är sällsynt fin för att vara katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men alltså - det är ju superfint! Jag tackar varmt och bockar djupt, å Myses vägnar. (Jag är kattälskare, har blivit det när jag lärt känna dom.)
      Kasper

      PS. Matte har alltid gillat både katter och hundar.

      Radera
  3. Jo, jag känner igen det där med att inte ha kameran med. Det var ju bra att du fick matten att gå runt och dokumentera lite i efterhand ändå. Finfint att kunna gå genaste vägen till badet... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är oftast så hemma hos oss, säger matte, att det som är gjort inte syns. Däremot är det väldigt tydligt vad som INTE är gjort. Det gäller alltså att passa på när även det gjorda är synligt. Kan säga att vegetationen anfaller... :D
      Kasper

      Radera
  4. Inte ett dugg nomalt!!! Men mycket Myse-iskt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite knäppa är dom allt, alla mina katter. Och helt olika till personligheten - eller heter det kanske kattligheten?
      Nu ska jag samla ihop mig efter dagens trista äventyrligheter. Ingen bra dag, det här. (Men friska och oskadda är vi.)
      Berit E
      Berit E

      Radera