tisdag 14 juni 2016

Bad och nån sorts vård av tomt

Kasperia
Här kommer badbilderna jag skrev om i förra inlägget. :)

Lite fundersam var jag, gillar ju egentligen inte vågor, bara lite krus så där.


Men det är klart...


 ... att jag inte kunde låta bli, Det var jätteskoj och jätteskönt.



Sen torkade jag mej, så klart, Njutbart det också.



Här hemma har matte upptäckt att det är absolut sista chansen att kunna hantera tomtens gräs (den del som måste tuktas lite) med gräsklippare. Stora tunga grästrimmern, nästan en röjsåg, är fruktansvärt jobbig, och så måste det räfsas efter den. Kan säga att här fick gräsklipparen jobba. 
Tungt gick det oftast även med klipparen och matte orkade bara mindre bitar i taget. Bilderna är från i går, i dag har hon jobbat lite på framsidan också. (Något rygg m.m. inte gillade, men hon var glad ändå). Och vi fyrbenta gillar faktiskt att hon klipper.




Hur hon än försöker på min tomt så blir det ju kvar en massa gott gräs att äta.


Myse gillar också att äta gräs...


Fast än är inte hälften av det som ska klippas klippt. Måste kanske bli stortrimmern i alla fall. Samtidigt med dike och vägren i slutet av sommaren.


Detta om detta - ser att det redan hunnit bli en ny dag. En dag som blir väldigt trevlig för både matten och mig. Och då ska ni minsann också få se bilder - roliga som ni alldeles säkert kommer att gilla!! 

6 kommentarer:

  1. Det må være skjønt å bade i bølgene. Godt å avkjøle seg på varme dager. Kjekt at hun har gjemt igjen litt høyt gress også, så det blir litt å gjemme seg i. Ha en nydelig sommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns hur mycket gräs kvar som helst, matten klipper bara en del av vår stora naturtomt. :) Det är bra. Och visst är det skönt med svalkande vatten när man har en massa värmande päls!
      Kasper

      Radera
  2. Vilka fina bad- och torkbilder! Tur att inte matten klipper bort allt gräs utan lämnar lite som ni kan äta. Du får se till att hon inte överanstränger ryggen för då blir det väl inga promenader. Lagom är alltid bäst... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag än kan tänkas lida brist på här i världen, så itne är det då grönt gräs (utom på vintern då...). :D

      Och så passar vi naturligtvis på att tacka för senast, både jag och matten! Matten önskar att hon tagit en bild på fina paviljongen också, men det glömde hon...
      Kasper

      Radera
  3. Härligt, kristallklart vatten går ju inte att motstå så då måste man våga vågen!

    Även jag har varit sparsam med gräsklippningen i år men så länge blommar det så fint. Röjaren drar jag mig för att plocka fram men visst skulle det behövas både här och där, suck och pust!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräset är jobbigt - det gäller att välja. Både var, när och hur. Ibland hinner gräset före, och man står inför fait accompli.
      I år hade jag tänkt få bestämma själv, men tiden håller visst på att rinna ut. :)
      Berit E
      PS. Jag rundar förstås såna där fina små plättar med lejongap, käringtand, jungfrulin och Veronika...

      Radera