onsdag 22 juli 2015

Den mest förlåtande

Matteria
Det handlar om förlåtelse. Om att inte hämnas. Om att bokstavligen vända blad och gå vidare. Gång på gång på gång på gång…

- Jag har minsann varit ännu värre däran än så här!


"Jag lovar, Lotta, att aldrig mer göra dig så illa. Men pyttsan, jag gör det ju om och om igen! Du blir så ledsen, så ledsen. Flera gånger har jag tänkt att 'nu har jag försummat dig alltför länge och en gång för mycket, den här gången lämnar du mig nog för alltid'.

Men det gör du inte.  Du tänker över situationen ett tag, och sedan bestämmer du dig för att ännu en gång godta min blöta och ödmjuka bön om förlåtelse.  Jag får ännu en chans. Gång på gång på gång... "




Lyckliga Lottas våta dröm ser kanske ut så här...



...eller åtminstone så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar