torsdag 5 februari 2015

Dagens Telia - äntligen besked. Kanske...

Supportsamtal och rätt surt krav på ordentligt besked. 
Problem inom hela mitt område, vilket jag redan visste.. 
Bekymmer med en nod (en omkopplingspunkt eller nåt sånt…). Vilket jag också redan visste.

Radiolänken tydligen fixad (vilket jag inte visste), då visade sig ett fel även på själva stationen (eller nåt sånt…). 
Reservdelar fanns inte tillgängliga, och nu är de beställda. När de anländer ska allt bli så bra – nytt förhoppningsdatum är 15, 16, 17 februari (detta år).

Ett ovanligt ärende och ett ovanligt problem, konstaterade den iofs trevlige supportkillen som verkligen ansträngde sig för att ta reda på läget. Hm…

Kompensationens storlek får vi tala om när allt är fixat. Men ATT kompensation utgår, det är helt klart.

Puh – bara att fortsätta hoppas, alltså. 

Men nog får man ligga i, för att få besked. Av fem mejl negligerades samtliga. 

1 kommentar:

  1. Hoppas så att det blir ordning på nätet och rejäl kompensation på detta! Nu är det redan den 24 februari och inget verkar ha hänt.
    Jag såg en "Kasper" i en närliggande ort häromdagen - den hunden log lika glatt som ditt yrväder.

    SvaraRadera