lördag 18 oktober 2014

Inspirerande bikarbonat

Bikarbonaten hämtad på Posten, dvs på Konsum. :) Tillsammans med citronsyran, tranbären och olika malda kryddor.

Bikarbonaten fungerar helt fantastiskt - vask, diskho, diskbänk, allt skiner! Fast för ögonblicker belamrat.
Beläggningar på och kring en kran jag jobbat mycket med tidigare men aldrig lyckats få bort - nu är de väck. Utan minsta besvär!! Och utan en massa kemikalier.

Kryddorna är omhändertagna (de leverades i plastpåsar). Burkar och kryddhylla är fräscha nu - kryddor som inte ryms finns i ett skåp.


Nu ska hela köket få sig en rejäl duvning, hälften är klart. Bakom spisen hittade jag en muslort! Den måste ha legat där sedan i våras, jag tyckte att jag hörde nåt prassel en gång. Men katterna reagerade inte, jag gjorde ren underskåpet bredvid, men där fanns ingen enda lort. Så jag förträngde... :D

Sen ska jag ta med mig bikarbonat och ättika till toan och duschen. :) Bäva månde de båda bofasta spindlarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar