måndag 27 oktober 2014

Eländigt - men ett gott slut :)

Vi har ingen teve - så matte brukar titta i datorn i stället. Det vill hon kunna göra i närheten av kaminen, sittandes i en fåtölj. Tillräckligt nära modem och router för att uppkopplingen ska fungera. Och utan att behöva dra fram en stol att ställa laptopen på.

Naturligtvis drabbade det mej! Jag tycker ju att min bia har stått bra framför bokhyllan utanför kontoret, men matte kom plötsligt på andra tankar. Här på bilden har större delen av bokhyllan flyttats, bara ett par små kuber finns kvar. Jag ledsnar och söker lite lugn på kontoret.
 
 

Där fanns ju i alla fall mitt sovtäcke kvar - jag försökte koppla av. Det gick så där...


Lika bra att kolla läget - men titta!!! Ser ni hur matte behandlar min bia!!?? Fy tusan!



Jag hoppades förstås att åtminstone sovtäcket i sovrummet skulle finnas kvar, orört! Det gjorde det tack och lov, och på vägen passerade jag bokhyllans nya placering och utformning. Okej, inte fattar jag vitsen, men å andra sidan stör den mig inte särskilt där heller. Fast matte klagade över damm i näsan, böcker som ska flyttas behöver tydligen dammas av...



Efter rätt många timmar måste jag ju i rättvisans namn säga att matte fått till det riktigt, riktigt bra! Hon har fått sin dator/tevehörna i närheten av kaminen och samtidigt inom routerns räckvidd. Och titta!! Min bia finns precis nedanför hennes stol!! Bara för henne att sträcka ner en hand och klappa mig - precis hur mysigt som helst!


Bara att konstatera - slutet gott allting gott! Mattes bästa ommöblering någonsin. :)
 

Vi är faktiskt väldigt nöjda nu, både jag och matte!

16 kommentarer:

  1. Vad mysigt det blev. Den där kaminen skulle jag inte ha något emot att få ha hemma hos mej. Nu kan du o Matte koppla av riktigt. / Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla som vill ha en kamin borde få ha en, tycker vi. :)
      Nu gör vi det - kopplar av. Tills matte får ett nytt ryck...
      Kasper

      Radera
  2. Men oj! Det ser ju nästan ut som hela havet stormar! Vilken tur att sovtäcket höll sig på plats så du kunde ligga tryggt och avvakta tills matten stökat omkring med möbler och böcker. Hon fick ju faktiskt till det! När dammet lagt sig ser vi hur mysig hörna hon ordnat för sig med dig på armslängds avstånd. Nu håller jag tassarna för att det inte blir några fler omflyttningar i år... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga fler omflyttningar, lovar matte. Knappast en någon "justering". :D
      Hoppas hon håller vad hon just lovade!!!
      För så här tycker i alla fall JAG att det blev väldigt bra. :)
      Kasper

      Radera
  3. Stort sett så blir alt veldig fint når en er ferdig med sånne store prosjekter. Men du hvor søt du er når du sover <3 !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland men inte alltid blir det bra - för mig alltså - när matte donar och står i. Hon tycker också att jag är väldigt söt när jag sover. :)
      Kasper

      Radera
  4. Lyckats återta datorn från matte och läst ikapp.
    Blev ju superbra med den där nya hörnan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det bra. :) Vi gillar den verkligen och kommer att göra det än mer när det blir kallare i vinter. :)
      Kasper

      Radera
  5. Nu tycker vi att ni lyckats mycket bra! Så bra så vi blev avundsjuka på mysfaktorn hemma hos er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himla tur att det faktiskt blev bra till slut - fast både jag och matte tvivlade ett tag. Det är viktigt med nöjda mattar tycker jag, för då är dom liksom trevligare att umgås med. :D

      Radera
  6. Oj, det där att ge sig på bokhyllor kan verkligen svälla ut som trollgröt...
    Vilken härlig hörna att mysa i!! Och kan man se mer nöjd ut än Kasper på sista bilden :)
    Men var är fotpallen??
    /ej hundägare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planerar omfattande bokhyllerensning - jag har ju fler bokhyllor än den på bilden här.
      Fotpallen - den fattas mig! Du har rätt. Jag borde ha en!!!
      Berit E

      Radera
  7. Så fint det blev! Och den där vepan(?) mattan på väggen är vacker. Fast allra finast är ju Kasper som ler även när han sover!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart Kasper är finast. :) Utan jämförelse .
      "Mattan" har aldrig legat på ett golv, däremot som överkast på gamla kökssoffan. Men mest tycker jag om den på väggen (den är vävd av min dotter som är textilare). Den är lätt att liksom förlora sig i.
      Berit E

      Radera
  8. Bian på högkant är jag van vid..... Varje gång matten ska in i frysen..... (Vilket I OCH FÖR SIG kan vara bra, för där finns min mat....)
    Mysnivån är skyhög hos er nu i alla fall!
    Assar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså jaha, bia på högkant är kanske inte SÅ varken illa eller unikt som jag trodde. Men jag föredrar den absolut på plats med plädar och allt...
      Matte kan inte JOBBA i nya lilla hörnan, men se på teve och blogga där kan hon i alla fall.
      Vi gillar nyordningen! :)
      Kasper

      Radera