tisdag 24 juni 2014

Grynetbesök - för en vecka sedan

Har ju glömt att berätta ... men nu hittade matte bilderna. :) Några dagar innan jag blev sjuk hälsade jag på hemma hos Grynet. Sannerligen på tiden!

 
Egentligen hade jag väl det där eländet i kroppen redan då, men det märkte vi inte.  Så vi letade godis hur mycket som helst.
Det är ju en egenhet hon har, min matte, att drälla t.ex. leversnittar lite här och var. Det är numera något som Grynet förväntar sig. Ni skulle se henne uppfordrande följa efter min matte. :D
 
 
Tror inte alls att Grynet var så glad när vi åkte hem.
Hon följde med till bilen, och var faktiskt beredd att hoppa in!
 
Det kommer snart fler bilder på mig också, men först tänker matte lägga in en fototriss till! Hon är knäpp!!
I alla fall är det så fint hos Grynet.

8 kommentarer:

  1. Så mysigt du och Grynet hade det i förra veckan :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade vi det - hon har varit här hos mig också, men DÅ tog minsann inte mate några bilder alls. :(
      Men det kommer ju fler tillfällen. :)
      Kasper

      Radera
  2. Verkligen roligt att få se Grynet igen! En riktig sötnos är hon ju också, så lite svartsjuk blir jag allt på att hon får vara med dig!
    Matte funderar också på fototriss!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det synd att du bor så långt bort. :)
      Min matte blev plötsligt kolossalt entusiastiskt över fototriss - så hon gjorde ännu ett triss. Och ändå finns alla himlabilder kvar...
      Tycker absolut att din matte också ska gå med!
      Kasper

      Radera
  3. Tänk vad Grynet måste bli extra glad då när ni kommer :-) Både kasper på besök OCH sen godis letande :-)
    Den där sista bilden var ju så harmonisk och fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grynet blir verkligen glad över att se oss! Men det är nästan så att hon blir ännu gladare över min matte än över mig... Fast jag är inte säker, vi har väldigt trevligt hon och jag också. :)
      Kasper

      Radera
  4. Lyxigt med Grynet-sällskap, eller tvärtom är det ju förstås ;) Tänk att små fästingar kan ställa till det så, vet du? Matte och jag gick i skogen och matte fick en fästing vandrandes på sig som hon inte upptäckte förrän i bilen. Hon försökte fånga den och sedan slänga ut den genom bilrutan men på något sätt tappade hon greppet och den försvann i bilen.... nu vill ingen helst åka bil eftersom det bor en fästing där inne. Jag har mitt halsband så jag oroar mig inte värst men varken matte eller husse är vaccinerade.Men de små bekymren stör inte mig eftersom jag kan ligga ute och gosa i gräset i småländska skogarna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte går det att "slänga ut" en liten ny levande fästing som kryper - den kan konsten att haka sig fast. Men mellan naglar kan man ta livet av den, enda sättet om man inte kan elda upp eller spola ner den nånstans. Säger matte och för ovanlighetens skull vet hon antagligen vad hon talar om. :)
      Det blir väl att hålla koll under och efter bilfärder nu, kan jag tro. Usch!
      Jag har Exspot på mig nu, och ligger också och gosar i gräset. Matte försöker hålla ängslan borta.
      Kasper

      Radera