torsdag 22 maj 2014

Äntligen badrejs!

Kasperia
Äntligen dags för vårens badrejs med Ludde, fast i år är våren ju rena sommaren. Han startade med husesyn, överallt. Till och med i mitt och mattes sovrum, och sedan i vardagsrummet.

Sedan inspekterade han min tomt en stund...
 
...innan det var dags för vår lunch. Gissa vem som bara fick en halv portion! Fast matte säger att jag visst fick en hel, bara det att Ludde fick en dubbel...
 
 
Hihi, tvåbeningarnas lunch vållade visst besvär, som synes. Så blir det med ett "mellanlager" av mozzarellaost...
 
 
Sedan, äntligen, gav vi oss iväg till sjön.
 
 
Kom Ludde, det är jättehärligt här!

Det blev rejs för hela slanten. Ibland var vi så snabba att kameran inte hann med, faktiskt ganska ofta. Matte tog massor av bilder, och därför ska jag visa er ett helt gäng. De flesta bilder tog hon på Ludde, för mig kan hon ju fotografera när som helst, säger hon. (Varför gör hon inte det då, kan man ju fråga sig.)

I alla fall tycker hon att det är bland det roligaste som finns att fota Luddes långa ben...

 
 


 
 
Här ser ni en sån fart han har, han Ludde. Men att rulla är det i alla fall jag som är bäst på!
 
 
 
 
Notera hur han ligger i kurvorna - snacka om teknik...
 
 
Fast att vara i sjön var nästan allra kuligast.
 
 

 
 
Här tror jag att Luddes matte är glad att jag är min mattes hund, och inte hennes. :D
 
 
Ludde avslutade med att stå och filosofera, länge, i strandkanten.
 
 
Jag tog ett sista dopp.
 
 
Sen gick vi hem, och på tomten fick dom vada genom kirskål (ska klippas, säger matte).
 
 
Sen fikades det på altanen, och mumsades på goda rulltårtan som Luddes matte hade bakat. :)
 
Sedan har jag mest sovit.
 

24 kommentarer:

  1. Tack tack för en underbar lunch och ett fantastiskt badrejs! Matte och husse instämmer helt och hållet! Hälsa din matte och tacka också... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetrevligt att ha dej här! Och jag har hälsat till matte, som hälsar tillbaks. Till din husse och matte också. :)
      Rulltårtebrädan ska hon inte alls elda upp, säger hon, den är en sån där typisk bra-att-ha-sak!! :) Snygg också!
      (Myrorna har festat något hemskt där i skåpet, och nu är dom redan praktiskt taget helt borta. Dom hade inte hunnit upptäcka sockret!)
      Kasper

      Radera
  2. Jag hittade hit via Luddes blogg. Så kul ni har det, jag blir ju riktigt avundsjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ses ju inte så ofta, men ändå är faktiskt Ludde min bästa rejskompis! Ingen annan rejsar lika bra som han på min badudde! :)
      Kul att du hittade hit, jag ska minsann göra en svarsvisit. :D
      Kasper

      Radera
  3. Åååå som dere bader og koser dere når dere er sammen. Dere skulle gjort det mye oftere.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle gärna se att Ludde kom hit och rejsade med mig varenda dag!
      (Fast jag kanske skulle behöva vila mig en dag i månaden, eller nåt sånt...)
      Kasper

      Radera
  4. Men woooow vilken dag, va!! Vi skrev till Ludde och hans husse o matte att vi också hade velat vara med! För ni verkar ju ha haft det helt otroligt roligt och mysigt! Och vilken mat!! Mums :-)
    Nästa gång kanske vi också kan få komma och hälsa på er och bada i din sjö :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa badrejs ska vi kanske utannonsera. :) Så att ni kan ansluta. Ni bor ju inte precis nästgårds förstås, men känner ni för en rejäl sväng med bilen så är ni hjärtligt välkomna. :)
      Kasper med matte

      Radera
  5. Underbar dag helt och hållet, om du frågar mig. Men det är väl klart att du fick en hel portion mat och Ludde en dubbel. Han är ju väldigt mycket dubbel än du, eller hur?

    BELLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska vi se till vikten är nog Ludde nästan tre gånger så stor som jag - men eftersom jag har all min päls kvar så tycker jag att jag faktiskt är ganska stor, jag också. :)
      Det var helt klart en toppendag. :) Luddes husse är dessutom mycket mer frikostig med godis än vad min matte är. :)
      Kasper

      Radera
  6. Vilken superduperdag!
    Här är vi djupt imponerade av Luddes kurvteknik lika väl som av din rulldito :)
    Skulle nog kunna tänka oss en tur åt ert håll också ja :)
    (Får jag en halv dubbelportion då eller? undrande Assar)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Assar, en halv dubbelportion skulle nog få räcka åt dig - eftersom min matte är så snål, när det gäller såna som har ungefär min storlek.

      Det var verkligen en toppendag, och Ludde är en hejare på att rejsa! :) Han är väldigt bra på att slappa också, är alltså bra på nästan allt. :D
      Kasper

      Radera
  7. Men Kasper, vilken fantastisk dag du haft med Ludde :D Han kan visst ta kurvor rätt bra, men som du säger är det nog du som är den bästa på att rulla dig efter ett dopp :D
    Fick du en halv portion fast en hel? I mina öron fick du bara en halv för en mindre kropp gör ju inte att man har mindre aptit heller ;) Det vet min matte om, jag blir nästan aldrig mätt.
    Tvåbentas mat där ser ju riktigt lockande ut, mums.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är säker på att min och Luddes mat var godare än tvåbeningarnas! Om än för snålt tilltagen...
      Laika, visst är det väl så att en mindre kropp behöver mer mat, för att kanske kunna växa sig lite större? Så att vi liksom får lite mer pondus!
      Jag är faktiskt heller aldrig riktigt mätt!!! Det finns alltid plats kvar i min mage. Det vet min matte också, men inte tusan låter hon mig fylla den för det!!!
      Kasper

      Radera
  8. Jag tycker att din sjö och du och Ludde skulle finnas lite närmare mig. För nu är jag avundsjuk på precis allt! // Arlo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så skulle du finnas lite närmare oss - det skulle vara jätteskoj!!! ;)
      Tror du skulle gilla min sjö!
      Kasper

      Radera
  9. Så trevligt ni har det med era hundägare till gäster, det blir liksom full pott.
    Ludde är ju för härlig när han får ruscha efter badet. Ja det är verkligen uppfriskande för både själ och kropp. Önskar hett att Vänern låg inom gångavstånd, sätta sig i en varm bil när svetten redan porlar, är ingen höjdare.

    Kaffe å kaka på altan är grädde på moset ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjö på gångavstånd ÄR toppen. Trevliga människor med bloggande hundar likaså, hehehe.
      Att se stora, lugna, eftertänksamma och flegmatiska Ludde rejsa loss, det är verkligen en härlig syn. :D
      Berit E

      Radera
  10. Har också läst om eran härliga baddag hos Ludde. Skönt för hundarna i värmen. Hjo-Hjo hälsar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha en sjö i närheten är guld värt såna här sommardagar. Ja, egentligen alltid. :)
      Roligast är nästan att se lugna, sävliga Ludde som förbytt! Han är bästa rejsaren ever, vid min sjö!
      Hjo-Hjo är förresten en riktigt härlig kille, det tycker både jag och matte!
      Kasper

      Radera
  11. Som vanligt hade ni trevligt ser jag.
    Bada är ju det enda som går att göra i det här ovädret. Matte mår sämre för varje dag det pågår och längtar bara efter svampvatten och svalka. Jag gillar det inte heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svalka är på väg till dej, om den inte redan anlänt! Du ska se att i morgon blir en bättre dag.
      Ludde är en hejare på att rejsa på min badudde, och visst hade vi trevligt. :)
      Kasper

      Radera
  12. Wow vilket rejs! Här har vi svalkat oss i kalla ostliga vindar, men idag är det än så länge vindstilla! Jag ska ta ett rejs på stranden nu, men det blir absolut inget badrejs! Lite avis är jag allt på att jag inte fick rejsa med dig och Ludde, men följt med ner vattnet hade jag Aldrig gjort!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va - hade du inte följt med ner i sjön?
      Men vem vet, någon gång kanske du också kommer underfund med att sånt tillhör livets höjdpunkter. :)
      Fast sand- och gräsrull och sånt är också toppen! Och badrejs med Ludde...
      Kasepr

      Radera