måndag 23 december 2013

God Jul!

Kasperia
Matte skulle försöka ta nån sorts julkort på mig, men det saknas ju attiraljer (som tur är)! Så kom hon på att hon åtminstone skulle sätta på mig en röd schal - när hon försökte som bäst (sämst) kom hon på att den bilden ju redan finns, från en tidigare jul! Jag är mig precis lik (matte önskar att hon också vore det...).

God Jul!

Som synes var jag inte road av nån sorts klädsel tidigare heller. Men jag lovar, min julönskan till er är precis lika ärlig och välment ändå! :)

Jag gillar julen, även om det i det här huset  inte kommer att vankas nån julskinka i år. Men matte har köpt en del annat gottigt. Bland annat extragod korv. Jag delar kanske med mig till någon som vill ha, men mest är den i alla fall till mej!

Både min matte och mina katter önskar er alla precis lika mycket God Jul som jag gör!

15 kommentarer:

  1. God Jul Kasper,katterna och matte.

    SvaraRadera
  2. Detsamma önskas från oss, och glädjande att barnbarnet från Kanada kunde åka iväg. Men hujeda vilka istappar...! Och tunga är de också. Oroligt med anhöriga som drar omkring ute i världen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes fantastiskt fint att träffa det här barnbarnet! Vi hinner ses ännu lite mer innan han far igen (stannar bara en enda vecka...)
      Berit E

      Radera
  3. Detsamma önskar vi er...
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  4. Jättejättejättefin är du i alla fall i din röda scarf!
    GOD JUL på er alla där ute i skogen!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst räcker det med att jag hade den på mig EN gång, Ett år... ;)
      Vi har haft och har en alldeles väldigt fin jul - men är för trötta för att orka blogga...
      Kasper som skickar massa nosisar och svansviftningar till er allihop. och matte hänger med, på sitt sätt, hehehe...

      Radera
  5. Du klär verkligen i rött, Kasper! Antingen du vill det eller ej ;)

    God Julpussar från
    BELLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej då, men jag vill inte ha den på mig VARJE år!!! Så det så.
      Julpuss tillbaks!
      Kasper

      Radera
  6. Ja, är det inte värre än en schal så går det ju an! Den klär dig faktiskt men är väl lite opraktisk när man äter. Hoppas ni får en underbar jul och att korven räcker länge till både dig och dina besökare. Grynet kanske också gillar korv... Kramis och God fortsättning på julen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så väldigt fint har vi men så ynka lite tid för blogg. Ska försöka i morgon/idag, på förmiddagen.
      (Finns korv kvar, till både mig och Grynet! )
      Kasper

      Radera
  7. Du hade tur du som inte blev utklädd som vi inför julkortet... kan berätta att vi krävde kopiösa mängder karameller för att ställa upp... och efter ett tag somnade vi framför granen när vi tröttnade ;-) Vi tycker i alla fall att du alltid är urtjusig! och rött klär dig fint, precis som mig... Hopas du haft en fin julafton och får en fortsatt mysig julhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det jättebra, i går blev jag lite "avstängd" ibland eftersom barnbarnsbarnet blev lite rädd, men det har jag tagit igen i dag. :)
      Julkort ja - jag har just bestämt att det där kortet ska matte visa varenda jul. Smart va´!! Så aldrig mer ens en röd schal på mig!
      Ha det riktigt fint Timsen, och detsamma gäller hela din stora flock!
      Kasper (som ha en flock som hälsar jättemycket)

      Radera