lördag 19 oktober 2013

Första snön - när vi ska badrejsa...

Kasperia
I morse såg det ut så här - Ludde hur tror du det blir på måndag? Jag börjar be till makterna nu!!

I förrgår glömde matten kameran ända till kvällen - en promenad utmed kanalen i Södertälje innan vi for hem.

 
Några dagar tidigare när det fortfarande kändes nästan mer som sensommar än höst hade matte faktiskt med sig kameran i skogen. Men inga bilder hamnade i bloggen - skrotmatte!!
Här kommer i alla fall några, sent omsider.

 
 
Njae - tycker vi ska gå nån annanstans, ser lite dystert ut här..
 
 
Det här är mycket bättre!
 
 
Nu har vi hamnat på grannområdet - också ett fritidshusområde med många fastboende. Nästan fler än i mitt område tror jag, fast området är mindre.
Titta en sån fin dansbana dom har byggt! Hit ska jag gå med Grynet! När hon kommer och bor hos mig. Än känns det lite så här.  :)
 
 
Sen gick vi förstås hem, och jag lyckades lägga beslag på min egen bia - sannerligen ingen självklarhet!

Var alla andra fanns vet inte, jag var alldeles för trött för att bry mig. Bad matte sluta fota. Och det gjorde hon.
Natti!

10 kommentarer:

  1. Burr... snö vill vi inte ha här före jul! Knappt då heller för snö innebär kaos och tar sig barn och barnbarn hit, så kommer de inte härifrån då snön blåser in från fälten och gör vägen oframkomlig.
    Så ser jag att min giraff har hamnat bland dina leksaker! Hur har det gått till?
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min matte vill aldrig ha snö! Jo, om det kommer någon decimeter på en gång, och att den sen blir liggande och det är sol varenda dag, ingen blåst och 4-5-6 grader kallt. :)
      Jag gillar att snörulla och snöplöja.
      Den där giraffen - jag tror de är enäggstvillingar, som råkat komma ifrån varann. Vi får vara snälla mot dom så att dom glömmer att sakna varandra. :)
      Jag låter min tvilling ha mina ben (alltså, mina märgben) som sällskap så egentligen har han det nog ganska bra. :D
      /Kasper

      Radera
  2. Avskyvärt med allt det här vita äcklet. Dessutom ligger det kvar en hel del sånt idag också. Fast matte säjer att hon hört att det ska försvinna igen. Hoppas jag verkligen såg nämligen onödig is på ett par vattenpölar på morgonrundan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det vita förvinner nog, ska ju bli mildare igen. Men först ett par rätt kalla nätter, ser det ut som.
      Matte vill INTE ha någon snö alls!!!! Jag vill ha en decimeter eller så. :)
      /Kasper

      Radera
  3. Nemas problemas! Hussen har bytt till vinterdäck och jag har starka klor så vi ska nog ta oss fram! Att rejsa när det är svalt är väl bara skönt! Skulle isen ha lagt sig så får vi väl ta ett ordentligt trädgårdsrejs istället! Se bara till att matten har laddat batterier i sina kameror så löser vi resten på plats... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näedu, vi ska rejsa på badudden vare sig det ligger is på sjön eller inte! Det har jag bestämt! Men det är nog öppet vatten ska du se. Och jag SKA minsann säga till matte det där om kamerorna. Absolut! :)
      /Kasper

      Radera
  4. Grattis till bia-tid!
    Den där dansbanan - kan inte den duga för rejs annars? Såg ju ut att vara stor nog för även Ludde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för grattiset, ibland känner jag för att demonstrera att bian faktiskt är min. Fast bara när den är ledig förstås... ;) Håhåjaja...
      Dansbanan tänker jag spara tills Grynet är här. Vi är nog ett snyggare danspar än Ludde och jag skulle vara! :D
      Faktum är att Ludde är min allra bästa badudderejskompis. Vi blir lika rejsgalna båda två. :) Just där på badudden.
      /Kasper

      Radera
  5. Brrr, vi har sluppit snön som tur är men inte kommer det att hålla så länge till, nån gång kommer den ju även till oss. Vi får nog känna lite glädje över att den missade oss med några mil för den här gången. Den där dansbanan tror jag kommer bli helt perfekt för dig och Grynet att ta en svängom på :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska absolut ta med mig Grynet till dansbanan. :)
      Skulle förresten gärna ta en svängom där med dej också! :D

      Snön är borta nu - men både du och jag kommer säkert att få en hel del mer, innan våren äntligen är tillbaka! Jag gillar ju faktiskt snö - men det gör inte matte. Konstigt, tycker jag!
      /Kasper

      Radera