fredag 28 juni 2013

Fredagsgodis

I förra inlägget valde jag Dentastix före grisknorr. Matte var förvånad. I dag fick jag förutom den dagliga Dentastixen en liten skiva oxlever.

Fredagsmys! på hög nvå. :)
 
I valet och kvalet.  Jag nosade ordentligt på båda innan jag bestämde mig.
 
Jag tog leverskivan först. Men endera dagen kanske matte bakar dom där Luddekexen
hon köpt grejer till, och då kanske levern får konkurrens. :)


Mumsigaste godiset, alltså! Precis som köttbullar. Och korv. Och fläskfilé. Och Luddekex...

 
 
Sorry Filip, jag åt upp alltihop!!
 
 
Och här sitter matte..
 
 
Funderar hon för länge så går fåniga skärmsläckaren igång.
 
 
Men blommorna då - nähej, sa jag! Inte idag, dom får du visa själv!
Och tänk, hon lyder!! :D
 


16 kommentarer:

  1. Här har det också varit fredags gottis utdelning för matte fick ett ryck och körde till Ge-Kås i Ullared nu ikväll :)
    Matte hade tur och fick parkering jättenära och inte var där speciellt mycket folk heller.
    NÄ våran fasta telefon eller internet fungerar fortfarande INTE :(
    Så nu ska vi visst i alla fall få låna ett mobilt bredband gratis :)
    Ska bara se till att skicka in husse till stan att hämta det , matte var visst inte betrodd med det eftersom det är husses namn på abonnemanget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen på tiden att Telia vidtar åtminstone NÅGON åtgärd!!!
      Hoppas ändå att ni snart får er permanenta anslutning fixad!!
      Hihihi, kanske om matten fixat en bevittnad fullmakt, att hon skulle få hämta modemet...
      Ge-Kås har matte aldrig varit på, vi bor liksom lite avigt till... ;) Nu ska jag titta vad din matte fyndade, du har kanske berättat? :)

      Radera
  2. Vet du, Assar ÄR knäpp...
    Han nobbar Dentastix!!! "För jobbigt att tugga!" säger han och muttrar. Men när vi inte har Jesper längre ska jag envisas med så'nt som är lite mer tuggigt, för tändernas skull :)
    Favoritgodis här just nu är torkad oxlunga. Jag gillar den också för den är väldigt bra att dela i småbitar till gammelgubben med sämre tänder. Och DET tuggar unge herr'n ändå.
    (Datorn är på gott humör några minuter ibland....)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nobba Dentastix - han ÄR knäpp! Fast mitt godis framöver ska bli korvbitar, säger matte. Och sånt. Plus förstås Dentastix.
      Tur att datorn är snäll i alla fall ibland! Hoppas han/den upptäcker att det är trevligare att vara snäll än elak!

      Radera
  3. Torkad lever är smarrigt, men jag skulle ha smällt i mej Dentastixen först. Fast jag har ju Balder som tror att de är hans. Kommer för övrigt att hända saker på kattfronten på måndag. Ska berätta när det hänt vad det är, men matte blev så där ond häxa helt plötsligt............och nu ska "bara" resten lösas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu blir vi nyfikna, både jag och matte. Men det låter bra att din matte blir "ond häxa" i samband med katter. Bäva månde någon... tror vi.
      Hoppas det löser sig. Vi vill så gärna veta...

      Radera
  4. Åh ja, de där tunna oxleverbitarna är verkligen smaskens. Som att tugga knäckebröd :) fast mycket godare förstås. Jag väljer ju dock allt före dentastixen. Kan du tänka dig att matte en gång plågade mig med dentastix i två veckor, det var det enda "gottiga" jag fick, hon tog alltså bort precis allt annat godis som leversnittar, grisöron, godispinnar mm för att jag skulle lära mig äta dentastix.... men det gjorde jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tycker du inte om Dentastix, det är nästan det allra godaste jag vet. :)
      Men det är ju så att ingen kan veta bättre än vi själva vad just vi tycker om, alltså var det nästan grymt att plåga dig med Dentastix.
      (Önskar bara att jag skulle plågas på samma sätt, jag får bara en liten om dan. En liten, eftersom jag är en liten hund, säger matte. Dumheter...)

      Radera
  5. Oj vilka smaskiga godsaker du får! Dentastix har jag gett upp att köpa till mina, dom liksom inhalerar dom i ett nafs... vi behöver rejälare ben ;-)

    Vilka härliga bilder det var i inlägget nedan där ni har "samling vid dörrhålet", visst är det gott att sommaren är här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag smockar i mig Dentastixen rätt snabbt jag också, men inte Tim och Ina.
      Det är verkligen gott att det är sommar, öppna dörrar är toppen. Och så blir matte så glad också. :)

      Radera
  6. Tja, det är ett lätt val! Dentastix har jag provat. Jag bet den mitt itu och svalde bitarna på två röda så såna får jag aldrig mer. Matte gör ju egna leverkakor till mig som är supergoda men har jag tur så kommer det såna som hälsar på och har med sig såna där köpe-leverskivor. Dom är riktigt läckra och dom doftar fantastiskt! Har du inte fått matten att baka kex än??? Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte råkade titta på kilopriset på dom där tunna leverskivorna!
      Jag kommer hädanefter också att få lita på besökare!
      Nä, matte har inte bakat Luddekex ännu. Latmajan...
      Men endera dan så... I dag har hon bakat en äppelkaka - hon har överhuvudtaget inte bakat annat än pajer på decennier... Så endera dan blir det nog kex åt mej.

      Radera
  7. Dentastix får Shakira och jag varje dag, men som sagt de försvinner för fort ner i magen!
    Ett attans stort kalkben hittade matte i frysen hos lilla ICA handlaren, men det är faktiskt för stort för oss, så det blev mest att slicka på det. Men annars ratar jag inget godis!
    Bäst just nu är faktiskt jordgubbar och jag tar mig en tur till landet så fort jag tror
    att matte inte ser, men jag tror hon fått ögon i nacken för jag hinner knappt dit så
    ropar hon på mig!
    Ha det gott!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattar HAR verkligen ögon i nacken, det är jag säker på! Inte verkar dom blunda med dom heller, inte så ofta i alla fall.
      Jag kommer snart att kunna plocka hallon längst ner på tomten, det är vildhallon och jag får plocka för matte. :) Blåbären och smultronen på tomten får jag också plocka. Vi har ju inga land, bara natur.
      Jag håller med om Dentastix - de försvinner alldeles för fort! Det gör förresten ALLT som är gottigt... ;)

      Radera
  8. Ska kolla och se om ToTo, min 4- benta lilla släkting i Trosa gillar Dentastix. Evt behöver han mutas lite extra, för han gillar inte direkt att vi sover i "hans" säng, en liten extra mutning kanske fungerar om vi alla går ner till hamnen och äter glass. Kasper skulle Du ha vägarna förbi Trosa före 14:e Juli kan Du smyga in i Trosa begravningsbyrå & höra med ToTo's matte Suzanne om vi sitter & äter glass där nere i hamnen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dentastix är jättegott, men jag tror nästan att glass är ännu godare. Fast jag är inte säker. Låt ToTo välja! :D
      Kommer jag till Trosa (men inte kan ha vägarna FÖRBI världens ände, hehehe) så ska jag absolut titta efter dig, och det är klart att vi också kommer att sitta vid hamnen och äta glass.
      Ser du mig och min matte, då måste du hojta!

      Radera