onsdag 29 maj 2013

Vanligt tråk

Det händer inte så mycket! Jag protesterar, och  tycker att matte är rätt tråkig!

Nu är det väl ändå dags att dra till skogs, matte! Jag vill UT!!
 
 
Visst, och kameran tog hon med sig... 
 
Hon tog ett par bilder ute på tomten - och sen la hon kameran på förstubron. Och glömde den. Så fler bilder blev det inte.
 
Vi har varit och hälsat på någon också, men det var så trist så jag förbigår det med tystnad. Fick inte vara lös. Fick inget godis. Tråk, tråk - jag ska inte behöva följa med dit nåt mer, lovar matte.
 
Men till Grynet ska jag minsann följa med. Fungerade inte idag för matte, och inte i morgon för Grynets matte. Men på fredag! :)
 
Det bor en fasan här i mitt område. Vi har sett honom springa över skarsnö, stå två meter från Filip på min gårdsplan, och väldigt ofta letande efter nåt ätbart hos "grannen mitt över vägen". Som han gjorde i dag. Han låter också, jag tycker att han skriker, matte säger att han gal, och så flaxar han med vingarna samtidigt.
 
 
Matte fotade sniglar när vi kom hem - tänkte att det skulle passa henne, men inte ens där hann hon med!!!! Men den bilden får hon visa själv.
 
När vi kommer hem från skogen eller nån annanstans ifrån, så brukar alla mina katter vänta på oss. Här har Filip och Myse lagt beslag på bästa hyllplatserna, så Maxi tjurade lite och satt bara på golvet.
.
 
I dag har det regnat en hel del. Tur vi hann ut en liten skogssväng i alla fall.
Vi eldar i kaminen, inte för att det är kallt, men för att det känns rått och fuktigt annars.
Matte sitter där och stickar.
Jag tigger godis.
 Myse vill ut. Det får han inte.
Filip vill in. Det får han. :)
Maxi vill stanna kvar ute. Han får också som han vill.
Och nu ska jag få godis - fortfarande finns det några Luddekex kvar! Toppen!!

6 kommentarer:

  1. Lite bekymmer med din matte också förstår vi.
    Ta med dig till ett ställe där det inte ens serveras godis?!?
    Lägga kameran på "bra ställe" och sedan glömma den - det känner vi igen...
    Mysigy med väntande katter vet vi att det är! Här får vi oftast nöja oss med en dock. Simon sitter oftast innanför dörren, åtminstone vid kvällskiss. Fast egentligen... Petrus är också med, men han sitter bara i skänken o gapar efter godis:)
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist ställe, det var det verkligen
      Visst är det mysigt med katter som välkomnar en hem. :) Det är överhuvudtaget mysigt, fast när någon av dom kräks inne på en matta, DÅ tycker åtminstone matte inte att det är nåt mysigt alls. Filip kräktes i morse.

      Radera
  2. Fast det var inte vidare tråkigt att läsa om allt detta i alla fall, men jag kan förstå hur du känner ibland... När man själv vill så mycket mer och matten nöjer sig med det lilla, suck...
    Men vilken pippi som skriker på din tomt och viftar med vingarna, hoppas den inte skrämmer er :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då, stora pippin skrämmer inte, vi är rätt vana vid honom. Men det är intressant att se hur fasan och katt (Filip) närmast studerar varann en stund och sen skrider fasanen värdigt vidare ner över tomten. :)

      Radera
  3. Du Kasper, sånt dr tråk skulle vara förbjudet i alla fall för oss hundar. Människor verkar ju vara experter på tråk och uppskatta det, de underliga varelserna. Tur att du inte behöver hänga med till tråkstället igen, alltid nåt positivt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan säga att matte inte heller var särskilt road, hon blir inte det när någon så tydligt visar att hon inte gillar mig det allra minsta lilla.
      Såna som tycker om hundar är faktiskt mycket trevligare!

      Radera