fredag 3 augusti 2012

Traumatiskt - men ändå rätt skönt

Sekreteraren är jättetrött, men nu tvingar jag henne! Jag SKA skriva åtminstone nånting på min blogg, sa jag till henne.

För jag vill åtminstone berätta att jag har fått riktigt omfattande pälsansning! Nä, inte schamponerats, det har jag kvar, Men ALL min päls har hon gått igenom, och jag menar att jag numera bara är en skugga av mitt riktiga jag!! Titta bara!!!


Inte nog med att hon har borstat och kardat och kammat - hon har KLIPPT! Frön i pälsen, en massa bad och sånt, det ger tovor. Riktiga tovor,. En del verkligt stora, som t.ex. där bak. Och under magen. Det finns ingen bild på min mage, för jag vägrar låta mig fotograferas i det skicket och med magen i vädret, men den är BAR! Skär och fin, säger matte...

Fast egentligen var det ganska mysigt, hon använde sax och inte varken borste eller karda. Och saxen gjorde inte ont alls. Hon klappade jättemycket på magen också, och jag fick leversnittar lite nu och då.

Men jag hade tovor på rätt många ställen, matte var riktigt bekymrad. Det förstår jag, för hon höll på att klippa i ett par timmar!



Sen släppte hon ut mig på tomten, och ni ser ju hur tunn jag har blivit!

Men det gick fort att klara av toalettbestyren, för jag vet ju att jag får BELÖNING efter pälsvården. Undrade om det skulle bli ett grisöra eller en knorr - men det blev en baconrulle!


Matte, jag VET att du har nåt gottigt i handen - hit med det!!!




GOTT!!!



Men snart tog jag med mig rullen in, för det är liksom godare att äta på mitt täcke.



Medan jag smaskade på min baconrulle så smaskade Maxi och Filip i katthyllan.
Kattmat är verkligen också jättegott, tycker jag.



Bian vägrar jag fortfarande, men Myse gillar den. Han ligger ofta där.
Maxi också ibland, men inte samtidigt som Myse.


Bra också att åtminstone katterna gillar mina löjliga fjuttfällar. Här ligger Myse på kökssoffan (som står i vardagsrummet... undrar varför matte kallar den kökssoffa då???? ).



Myse och Filip sover ofta ihop. Myse brukar ligga i soffan först, och då hoppar Filip upp till honom. matte tycker att dom är så jättesöta, och  jag håller faktiskt med henne! :)  (Ni klickar väl på någon bild.)


Men sen till något ruskigt - det har åskat här. Massor!!! Jag är ju jätterädd för åskan och jag gjorde något som jag inte ens förstod själv. Inte matte heller! Jag klev upp i min bia, där på nya stället, något som jag inte gjort varken förr eller senare!  För den ska inte stå DÄR!!!
Men nu satt jag där och darrade och skälvde.
Skitbia!!! Den hjälpte mig inte ett dugg!!!





Jag har träffat och lekt med några kompisar också, och jag har badat, men från det finns inga bilder. Trist!! Lika trist som matte är, hon bara röjer och röjer, och sorterar och sorterar. Fast på kvällen röjer hon åtminstone fram mitt sovtäcke. Tur det, för ovanpå alla dom här numera tomma galgarna (52 stycken!!) skulle jag aldrig kunna sova!!!  Om ni undrar över dom, så får ni läsa hos henne!


Men nu vill jag faktiskt få mitt nattliga märgkex, och sedan sova!!

16 kommentarer:

  1. Men vad bra att du fått fart på din sekreterare så man får läsa lite vad ni gjort :-)

    Vad skönt att matten fixat till pälsen för det kan verkligen inte va skönt gå omkring med en massa tover i pälsen.

    Usch för åska, den är verkligen inte kul alls :-(. Det både regnar och åskar hos oss också just nu.

    Kul att matten tagit så mycke fina kort :-).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland lyckas jag faktiskt få henne att göra som jag vill. :)
      Jag blir lätt så här tovig när jag fäller, det är all underull som tovar sig främst i vatten. Men nu känns det bra. :)

      Radera
  2. Tjusig du blev efter pälsvården... kan förstå om du stod ut om man får så där goda belöningar efteråt! Söt som socker är du säger matte...

    Tråkigt att du ska vara så rädd för dumma åskan, här hemma är det tvärtom... matte är rädd och vi bryr oss inte.. Puss på pepparkorns nosen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag såg pälshögarna som kammats och klippts bort, då trodde jag att ALL min päls var puts väck.
      Men liiite har jag ju i alla fall kvar.
      Tack. tack för pussen! :D

      Radera
  3. Jaha - ytterligare en fjuttfäll i huset alltså! Tarvligt att bara klippa bort pälsen sådär. Matten har väl all tid i världen att reda ut de där tovorna åt dig istället. Man får väl hoppas att pälsen växer ut så du inte går omkring med rosa mage i höst. Tänk om Myse och Filiptar fel och lägger sig på dig för att sova... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hörru, vi borde bilda klubb mot mattar och hussar som klipper päls!!! ;)
      Tur du inte hör mig när matte försöker "reda ut"! Jag piper och tjuter, och inte lyckas hon heller! Nä, min päls är inte gjord för utredning!
      Vi kollade just min mage, jag och matte, och det fixar sig nog, det här! :D

      Radera
  4. Rosa mage???!!! Måste kolla om jag också har en sån!!! Nä, tackolov, det hade jag inte. Puh!
    Men din är säkert supersnygg, Kasper.
    Det är synd om dig som är åskrädd, tycker jag som aldrig hör när det åskar alls. I morse åskade det och blixtrade som attan hemma hos oss säger matte som måste gå till bussen i det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också synd om mig som är åskrädd! Det är INTE roligt. Det är vidrigt!

      Min mage är jättesöt, (säger åtminstone matte) och själv slipper jag ju se den... ;).

      Radera
  5. Det var lugnande att läsa(matte gjorde) att du har det bra och fått sommarpäls.Matte sa att du var en riktigt fluffboll(artigt) och väldigt snäll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite mindre fluffig är jag kanske nu, men det syns nog bara på magen, och den visar jag minsann inte för vem som helst. :D
      Och ja, jag ÄR väldigt snäll. :) Och jag älskar katter!

      Radera
  6. Jistanes, bli klippt och kammad, tvi attan men visst råkar jag ut för bortsen här med, matten kollade in mig idag men hon hade inte tid som tur var men jag förstår att jag åker dit i morrn. Ja, ja det är väl som det är bara att finna sig i eländet. Fast jag har ingen päls på magen, så där klarar jag mig, hihi.

    Åskar har varnat här med men jag tror att vi klarar oss, hoppsar det i alla fall men jag blir arger när han dundrar på.

    Russelpussar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fullkomligt vidrigt! Jag piper och gnyr. Men saxen har jag inget emot, bara den inte nuddar mina tassar. :)
      Och kloklipp - nej, jag vill inte ens tänka tanken...
      Ska hålla tass för dig i morgon (dvs det är visst redan idag).

      Radera
  7. Det där med pälsvård och klippande är inte alls roligt!! Vet precis vad du gått igenom! Tur att man får bra kompensation efteråt...
    Åskat har det gjort här också, tror jag, matte säger det iaf! Vi tycker du kunde suttit och gosat med din matte istället för att sitta i bian, då hade det nog känts mycket bättre! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt söka skydd hos matte tidigare, men det hjälper inte - det dundrar och blixtrar precis lika mycket ändå!

      Det är faktiskt mycket värre än pälsvård!

      Radera
  8. Du blev ju världens snyggaste Kasper ju....bara så du vet det!
    Här har det åskat också, men som väl reagerar inte någon av oss på allt buller och bång som dånar där ute!!
    Ha en bra helg!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åska, blixt och fyrverkerier är min stora fasa!!! Jag är skotträdd också... :(
      Lyckans ostar ni är som bara kan strunta!
      Och tack, tack, roligt att ni tycker jag är snygg! :D

      Radera