måndag 16 april 2012

Skitmatte utan kamera

Eftersom matte - som vanligt numera - gick ut utan kamera så visar jag hur det såg ut förra året den 14 april! Då fanns det is kvar på min sjö, men i strandkanten kunde jag till och med simma! I år är all is borta.

Jag har badat i dag också! Fast jag begär ju inte att ni ska tro mej, när nu matte inte tog några bilder... Men det ÄR sant!

Nu ska jag och Myse sluta sova här på kontoret, jag ska flytta mig från min bia till mitt sovtäcke vid mattes säng och Myse från sin back under skrivbordet till soffan i vardagsrummet, tror jag! Ni kan skymta honom,  i den blå backen.

Glömde - jag måste ju ut på en kortisprommis först, men SEN ska jag och matte gå och lägga oss och jag ska få mitt nattiskex. :)
Sov gott!


14 kommentarer:

  1. Verkar vara praktiskt med en Mysesäng på hjul. Då kan han ju sova var som helst. Ett vinterbad brukar väl inte avskräcka dig. Jag tror dig fast matten inte tog någon bild... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bra att ha byggt upp ett rejält förtroendekapital. :D
      Myse är rolig - han sover både fågel, fisk och mittemellan. Ska nog visa det en dag. :)

      Radera
  2. Undrade om Myse inte bara kan be matten att dra iväg honom? Då kan han ju lugnt sova vidare men ändå vara med hela tiden!
    Skönt för en kameraglömmande matte här att höra det finns fler...
    PUSS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska be Myse be matte att dra iväg med honom, kanske jag ska be om en stor back för egen del också. Eller hjul på bian, det vore väl nåt! :D
      Kameraglömmande mattar är faktiskt inte så roliga.... Inte just när dom glömmer, menar jag. :)

      Radera
  3. Den där backen ser ju perfekt ut att sova i!! Då kan man ju be matte rulla backen efter sig om man vill sova på promenaden!! :-)
    Men du, det är ju bra ibland att mattarna har foton i reserv som man kan visa!! Tänk om matten inte haft någon kamera alls lixom, fy vilken mardröm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska, som sagt, be matte sätta hjul på min bia! :D Blir ju rättvist då.
      Positivt tänkande - va bra!!! För TÄNK om matte ALDRIG hade haft nån kamera... huvaligen...

      Radera
  4. Nej fy för attan så svinkallt bad, usch usch, fast där finns förstås inga krokodiler ? Jag älskar också katter, men den jg har "fräskärringen"gillar inte mig, vilket jag inte kan begripa ? jag som är så charmig. Hoppas Myse uppskattar sin säng på hjul........blöta pussar till alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jädrans kärring du har då - ge henne en kattvalp, så ska du se att allt blir bättre. :D
      Kattvalpar gillar oss hundar! Efter en dag eller två...
      Sen följer dom där fräsiga efter - joodå, det tror jag alldeles bestämt! :)
      Förresten - inte en enda krokodil i mina sjöar! Bara gäddor, men dom är nog mer rädda för mig än jag är för dom! :D

      Radera
  5. Så klart du har badat, begriper väl jag!
    Alla sjöar är ju isfria numer så det är bara att kasta sej i.
    Här är matte skittråkig, pratar hon inte med den ena så pratar hon med den andra. Fast den andra är Cathrin eftersom saker har jäklats idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag finns till och med bildbevis på mitt badande - ska snart laddas upp.
      Jaså, saker jäklas. Men Cathrin fixar det nog. Hälsar matte.
      "Den ena" lär nog få jobba på ett tag! Men det blir det värt!!

      Radera
  6. Vilken fin badbild på dig, med spegelbilden av dig i vattnet också. Tjusigt. En sån där back kanske jag ska be min matte fixa till mig, för det vore ju kanon att bara bli dragen dit man nu ska om jag inte har lust att vakna. Ja, ibland måste man ju vakna så där hutlöst tidigt och då hade nog en sån back varit fint att ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag finns bildbevis för att jag minsann badar i år också. Laddas snart upp!
      Myse har TVÅ backar på hjul! Min bia har inte ett endaste hjul!!! Snacka om orättvisa...
      Men försök du, ta ett snack med dina tvåbeningar!!

      Radera
  7. Jag blir så attans badsugen när jag ser dig så där! Här finns bara diken att plaks i, och det gör jag i och för sig mest hela promenaderna nu när det är så attans varmt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag skulle du ha varit med! DÅ du, då hade du trivs som bokstavligen fisken i vattnet... ;)

      Radera