måndag 2 april 2012

Livstecken

Ska bara tala om att jag lever! Det är flera minusgrader ute, och det snöar. Måste säga att tiden mellan vinter och vinter blev VÄLDIGT kort i år. Nog för att matte säger att åren går ruskigt fort numera, men inte SÅ fort, väl??
Det händer en del saker hos mig, och jag och matte har fått en del att tänka på. Beslut att fatta. När vi gjort det, då ska jag berätta. Kan kanske ta några dagar.

Kan tala om att för precis ett år sedan såg det ut så här på min gårdsplan!

Vill det sig illa kan det bli så i år också, för ett par dagar sedan var allt så torrt och fint, men nu ... nä, går och lägger mig och sover så jag slipper tänka på eländet...

24 kommentarer:

  1. Håller med, det blev extremt kort vår, sommar och höst.
    Jag har inte ens hunnit jobba som svamphund innan eländet var över oss igen.
    Hoppas det är lugnt hos dej och beslutsfattandet går bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hann ju åtminstone med att bada i isfri sjö!
      Jo, det är lugnt. Och något mognar nog fram.

      Radera
  2. Att sova, det gillar jag! Ute, inne, under mitt element, i min och mattes datorsoffa, på mattes kudde. Jag vaknar bara när det händer något speciellt.

    Här har vi inte haft snö, bara många minusgrader, så på kvällarna lägger matte gamla lakan över nya violer och rabarberknopparna.

    Hoppas du snart kan bada i din sjö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina katter sover också väldigt, väldigt mycket! Men den där minsta har en massa bus i sig, så han verkar sova med ett öga öppet...
      Vi har inga nya växter ute, utom blåsipor och tussilago, och dom klarar sig nog på egen tass.
      Men ett skitväder är det, säger matte.

      Radera
  3. Beslut ska man ta det lugnt med. Du får ligga framför kaminen i stället och möjligen ta en sväng i gröna rummet ibland. Hussen slipper släpa ut och in Agapanthusen nu när det blev vinter igen... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte brukar kasta sig ganska handlöst in i olika saker, men nu är hon värsta velaren!!
      Ska berätta snart (men det handlar inte om drastiska förändringar i mitt liv).
      Alltid något bra med vintern (?) hoppas hussen uppskattar det.... ;)

      Radera
  4. Nu undrar vi vad det är som sker hos er! Men vi hoppas att det är något roligt i alla fall.
    Stor kram till dej och din matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt och roligt - på sätt och vis är det ju det, men ibland är val väldigt svåra.
      Matte vrider och vänder - funderar...

      Radera
  5. Hoppas att det inte är några tuffa beslut att ta och oavsett så håller vi tummar och tassar för att det kommer bli bra. Till dess väntar vi på att snön smälter tycker jag!

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte tycker att beslutet är tufft, men det beror antagligen mest på att hon är som hon är. Och DET kan ju kännas tufft, förstås... ;)
      Dessutom vill vi förstås ha tillbaks våren!

      Radera
  6. Ja nog gick det attans fort mellan vintrarna i år ;) Är verkligen mysko väder ute nu och så super kallt när det blåser så ute :( Får hoppas att det vänder snart så vi får lite värme igen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett skitväder, om ni frågar matte. För att vara så här års, alltså. För nu har till och med vinterkängorna åkt fram igen!!
      Jag förflyttar mig på mina gamla vanliga tassar, jag.

      Radera
  7. Ja nu är det mys-vinter igen! Snörull och isrejs! Härligt :-))
    Vilken cliffhanger...ett viktigt beslut....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, vi vill ha vår och jag vill springbada och sandrulla!
      Jo, vi går här i beslutsvånda, åtminstone matte. Jag tror inte att jag bryr mig så mycket. Om ett par dar så måste hon ha bestämt sig.

      Radera
  8. Jo, nog kom vintern tillbaka men här har vi inte fått någon snö ännu men kylan den klampade in här med full fart. Minus 7 i morse och nu är det ca -5 så nog känns det trist när det nyss var lika många plusgrader på kvällarna. Fast det ska ju vara så här, den sista snön tar förresten den första med sig, hihi.

    Nu blir jag nyfiken om vad som händer hos er, hoppas att det är någon trevligt, för det behöver alla både två- och fyrbenta.

    Påskpussar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön kommer nog till er också, om man får tro SMHI.
      Trist är det, för tänk så skönt det var för några dagar sedan. Vi hade dörren ut mot altanen öppen hela eftermiddagen!
      Om det som händer är trevligt - kan nog säga att det är både-och.

      Radera
  9. Tydligen samma eländiga väder hos Er också. Förra veckan sken solen från en klarblå himmel nästan varje dag med +24 grader, idag tji solsken och kalla vindar, men snö har vi inte fått (ännu i alla fall). Däremot behövs det massor av regn, vattenslangsförbud.. Jag hoppas Du snart får chans att bada i Dina sjöar igen. Grannvovvarna gillar inte det kalla vädret, speciellt gamla Simon som har reumatisk värk..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det riktigt kallt, blåsigt också. Inte roligt alls, och så här ska det fortsätta i påsk, vi ska visst till och med kunna få snö då!
      Stackars Simon, det är inte roligt för NÅGON att ha reumatisk värk. Hoppas han får vara mycket inne i värmen.

      Radera
  10. Nämen nu blir det ju spännande,hi hi..vad kan det vara ni ska besluta om?
    Bara roliga saker:)

    Vilket skitväder du har,här är det kallt och minus på natten men strålande sol på dagarna...OCH snöfritt!

    /smulan

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del saker är roliga och lite sorgliga samtidigt. Som den här. Jag återkommer!
      Snön är borta här också just nu (men det kommer mer om ett par-tre dar). Soligt men KALLT har det varit i dag.

      Radera
  11. Matte hälsar att hon tänkte ungefär likadant.
    Men idag har vi haft det fint om än lite förvirrande med årstiderna.. Bloggen visar detta..
    Ha det gott Kasper och Matten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var åtminstone sol idag, hos mig, men kallt.
      Om ett par-tre dar ska vi visst få full vinter igen. :(

      Radera
  12. Vilken tur att du lever! Sötnos!

    SvaraRadera