onsdag 23 november 2011

Gottigt :)

Händer inte så mycket, men i alla fall något. :) Jag är t.ex. bortbjuden på Lucia lunch, grekiskt julbord, i år också. Bra, att hon bor här, grekiska Vassiliki.

Han som gjorde henne sällskap hit för att bjuda oss var förresten den trevligaste person jag träffat på jag vet inte när! Fast det är klart att matte gjorde bort sig, hihihi, men det får hon berätta om själv... 

Han tyckte att jag var den finaste och raraste hund han nånsin träffat! Och SOM han gosade och busade...  Skrotmatte hade som vanligt inte en tanke på kamera, inte förrän det var för sent. Vi vet inte om jag kommer att träffa honom igen, på Lucia. 

Sen åkte vi och handlade, fast det hade hunnit bli mörkt. Matte köpte korv, och jag fick en hel alldeles själv, som tack för att jag passat bilen så duktigt. Och för att jag propsade på det!


Ludde, nu har jag alltså provsmakat,
ville ju faktiskt veta säkert om dom 
duger att bjuda på. Det gör dom. :)


För säkerhets skull vill jag helst provsmaka ett par till, men det får jag visst inte för matte. Hon påstår att jag som är så smart alldeles säkert kunde avgöra kvalitén, med en enda korv. Hrm... 


Hur som helst så är jag mätt nu, och ber matte att hon ska ägna sig åt lite maggos en stund. Det ska hon, säger hon, och sen ska hon berätta hos sig hur hon gjorde bort sig, hihihi...

Natti!

13 kommentarer:

  1. Rackarns gokorv du fick dååå!!
    Och nu får du allt lära din matte att ta kameran med sig.....den ska liksom nästan vara fastvuxen på henne!!
    Och vilken gostil du har när du sover.
    Vov från grabbarna boys.

    SvaraRadera
  2. Vi håller med Grabbarna Boys, kameran ska hänga runt halsen heeeeeeeeela tiden ;-) Eller ligga i fikan (beroende på vilken ras av kamera man har).
    Korven såg ju väldigt smarrig ut, förstår att du ville provsmaka en till!
    Svaret på din fråga på vår blogg om vi fick något grisöra, måste erkänna att matte var attans snål med det! Men jag fick en jätte rolig leksak (som jag redan tuggat sönder) :-)

    SvaraRadera
  3. Bra att du har testat korvarna! Jag ser fram mot att få komma och hälsa på. Jag såg till att hussen bakade nya färska Luddekex igår, och jag har provsmakat dem ordentligt. Med tanke på när din matte verkar vara som mest vaken funderade hussen på om hon kanske menade 12 på natten, men jag sa att vi kommer 12 på DAGEN och är det fel kan ju du och jag leta Nisseportar i skogen fram till natten... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Jamen ska du ha korvparty IGEN? Jo, bäst att provsmaka förstås så ingen få en skämd korv.
    Min matte har en kamera som växt fast på henne, attans praktiskt!

    SvaraRadera
  5. Men va???????
    Får du äta korv i bilen?????
    Det har inte ens jag fått göra, eller skitmatte har i alla fall aldrig gett mej nån där
    För övrigt så hälsar matte att hon läst hos din matte och gapskrattat!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Provsmaka korv??? Kan man få det? Det måste vi allt kolla attans noga!
    Matten är i stort behov av ett skratt eller två så hon ska nu kolla din mattes sida.
    PUSS på dig, gosmagegubben!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  7. Så roligt det kan bli. Men det är ju sådana tillfällen som ger en skratt man kan minnas länge. Och så spännande det låter med julbord. Själv älskar jag julbord något enormt, men det kommer väl inte som någon överraskning.
    Hoppas du får smaka på gott då med.

    Så duktig du är Kasper, som vaktar bilen. Och en så snäll matte som belönar med fin korv.
    Det är du värd.

    SvaraRadera
  8. Grabbarna boys - jag tjatar och tjatar på matten om kameran, men hennes minne är VÄLDIGT kort, ofta praktist taget obefintligt! Sovstilen är anpassad, passar bäst vid mattes fötter för hon inser att den där maggen kräver gos!!)

    Emma o Malte - hihi, det är väl det leksaker är till för. Dom är ju minst lika roliga som söndertuggade! ;) Det värsta är att matte har båda kameraraserna, och det är tur för det händer ju att åtminstone en är med. Ibland i alla fall...

    Ludde - jag lovar att se till att matte hinner upp ur sängen till klockan 12 på dagen. Hoppas hon hinner få till någon lunch också, men huvudsaken är ju att våra korvar är ätfärdiga. Och det är dom!
    Attans goda kex, det där, förresten... ;)

    Rudi - det är kul med korvpartyn, tycker jag. :) Klart jag prosmakar så att jag kan garantera att korvarna är i gott skick. Men tvåbeningarnas mat - HOPPAS den inte är rutten eller skämd... Min mattes kameror är INTE fastväxta! :(

    SvaraRadera
  9. Sigge - Jovisst, jag får en massa smaskigt i min bil. Men bara i buren. Jag gillar min bur skarpt, för den är ju BARA min. :)
    Min matte trode nog att din matte kunde se pinsamma roliga situationen framför sig... ;)

    Jesper o Assar - ska man bjuda på korv så måste man förstås kolla så att den är okej. Den KUNDE ju vara härsken eller rutten eller möglig eller nåt.
    Såg att eran matte läst hos min - tänk så tokigt det kan bli ibland. :)

    Nisse - grekiskt julbord är inte som ett svenskt, men minst lika gottigt! Tror du också skulle gilla det! Fast det finns ingen gröt, förstås. Och jag FÅR smaka! Det vet jag.
    Matte råkar ofta in i pinsamma situationer, just den här rådde hon ju inte för egentligen, men annars så gör hon oftast det. :D
    Det är faktiskt jobbigt att passa bil tycker jag, så det är absolut värt en korv. :)

    SvaraRadera
  10. Oj så lyckligt lottad du är som får äta korv i bilen.
    Det har aldrig hänt här.. Men jag brukar snika till mig lite annat gott när tillfälle ges...

    SvaraRadera
  11. Klant matte svarade på MIN blogg. Du kan ju titta in där igen när du vaknat... Nu är det ZzzzzZzzzz här

    SvaraRadera
  12. Korv mums va gottigt, det är nåt som jag verkligen gillar, speciellt varmkorv när man är ute och åker bil, hihi.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera
  13. Gizmo - Nu har jag och matte tittat in hos dig, och svarat. :) Kommer vi i närheten, så hör vi absolut av oss. När jag har passat bilen kan det hända ibland att jag får smaka nåt litet gottigt, men just KORV hör inte till vanligheten. Men ibland har man tur. :)

    Hillman - just precis! När jag tänker efter, så händer det att matte stannar nånstans för att köpa nåt attt äta åt sig själv, och då brukar hon köpa en korv åt mig. Även om hon själv äter t.ex. en hamburgare.
    En gång handlade hon lite kebabkött... det minns jag än (tror jag...) ;)

    SvaraRadera