måndag 10 oktober 2011

Man ska ha husva...märgben menar jag

Såg hos Rudi att han äntligen fått ett märgben att gnaga på! Och då tänkte jag på mina egna ben, på mina märgben alltså. Jag har många! Jag sparar dom i korgen med mina grejer, och jag möblerar med dom. Ska ligga flera stycken i varje rum.

Matte fattar inte - dom är ju färdiggnagda för länge sen, säger hon.

Det är dom inte alls!

Så här såg det t.ex. ut i vardagsrummet i kväll. Benen är gamla om någon undrar, för nya får jag minsann inte äta på den mattan, inte.




Tre ben tycker jag är lagom att ha runt mig. 

Matte brukar kasta några ben ibland - det gillar jag inte alls. Men om hon inte gjorde det skulle vi begravas under en benhög, säger hon, men jag kan inte inse vad det skulle vara för fel med det!!! Låter himmelskt!

Men det är klart jag får ju nya i stället. Då och då. Jag älskar märgben!  Kanske jag får ett nytt i morgon?

Det finns en hel massa i frysen, jag vet det nog.

Förresten är det världens busväder ute! Regn och blåst. Och kallt. Tror jag får gå ut och nattkissa utan matte. Klarar jag galant. :)

 Det var allt för nu, som det så fånigt heter på sån där konstig, ny svenska. (Ingenting om mina katter idag, notera det, hehehe...)


6 kommentarer:

  1. Jag såg också hos Rudi och protesterade mot hans mattes idéer:)
    Här fås inga märgben nu för jag är rädd att J skulle bli lite ledsen och besviken... Hans tänder är nämligen inte i så'n kondition numer att de klarar sådant, och jag tycker att det vore orättvist om bara A kunde knapra:) Men lillgubben lär få med tiden (tyvärr höll jag på att skriva...)

    SvaraRadera
  2. Eva - jo men visst är det väl "tyvärr"! Måste ju säga att om jag måste välja mellan märgben och Assar, så valde jag ASSAR! Trots att märgben är det bästa jag vet!
    Men Jesper kan kanske fortfarande gnaga, det brukar finnas en hel del gottigt kvar på nya ben.

    SvaraRadera
  3. Såna där ben får inte jag längre, för jag tål dem inte för maggen. Fast jag får så mycke andra gotter så jag klarar mig. Det där med att bli begravd under en benhög lät inge vidare, men det klart smaken är som baken, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  4. Hmmm, jag har aldrig fått prova ens.. Kanske skulle putta iväg matte till affären. Låter ju smaskigt som omväxling till dom andra tuggisarna.
    Vilken tur att ni fick ordning på bloggen också.. FINT..

    Nosbuffar
    Gizmo

    SvaraRadera
  5. Hillman - ja minsann att du klarar dig, då äter ju hur smarrigt som helst! När jag läser hos dej rinner snålvattnet... ;)

    Gizmo - Märgben är skojiga, dom är ursmarriga så länge det finns märg i dem (fast du som är visserligen jättestor i anden men rätt liten till fysiken kanske ska dela upp märgen lite?)
    Sen kan man ha dom att gnaga på för skojs skull. Och lite kött och sånt brukar alltid sitta kvar på utsidan.
    Märgben är nog det bästa jag vet.
    Och bloggen - verkligen tur att den kom tillbaks! Annars hade vi varit väldigt ledsna här i huset.

    SvaraRadera