måndag 10 oktober 2011

Matteklantan fick bort min bloggg!!!!!

Kan tala om att min blogg,
den här bloggen alltså, 
har tagits bort!
Joodå, det har den!
Och det upptäckte Kikkan, som klickade sig över till matte i stället. För att fråga vad som hänt.


Så här är det:
Matte skulle skapa en profil åt mig, tänkte hon, för då skulle jag kunna få ett album med en del bilder från min blogg. Dom ville veta en del om mig, bl.a. när jag är född!

Klantmatten visste inte att sexåringar inte får ha konto hos Google och blogg hos Blogger! Men det borde hon banne mig åtminstone ha förstått!!!!

Man måste vara minst 13 år.

Det ÄR jag ju, med råge, egentligen. Men Blogger räknar bara människoår!!!! Fasiken, det finns ju massor av hundar som bloggar! Skulle inte förvåna mig om det finns katter också...

Jag tycker just nu att både Blogger och matte är helkassa! En tröst är i alla fall att mattte blev både ledsen, arg och frustrerad!!!

Hon började trycka på olika länkar och kom till slut till en sida där Google krävde en väldans massa upplysningar.

Om jag angett fel födelsedata tidigare så ville dom nu ha dom rätta. Plus adress. Plus telefon. Plus betalt för att öppna kontot igen. Alltså behövde dom få veta var dom skulle dra pengarna. Dvs kreditkortnummer.

Matte gav dom sitt födelsedatum. Och adress och telefonnummer och kortuppgifterna!

Det var väldigt obehagligt, för när jag ville skapa en profil så skrev vi att jag heter Kasper Jappe. Och det heter ju inte matte.

Skulle Google godta hennes namn nu?

Hon fick sitta där och vänta en stund. Det var inte roligt, kan jag tala om.

Men så kom meddelandet, att nu kunde jag logga in! Som vanligt med min egen mailadress, kasper@berlof.se och mitt vanliga lösenord!

Och då var min blogg helt plötsligt tillbaks!

Matte pustar ut, och nu kan vi äntligen få gå till sängs. Och äntligen kan jag få mitt nattismärgkex!

Vill bara varna alla bloggande hundar för att vara ärliga.
För ärlighet varar inte alls längst.

PS, skrivet dagen efter.  Att Google ville ha betalning via kort beror på att matte måste identifiera sig, så att dom kunde kolla att hon faktiskt inte är bara 6 år. Hon kunde ha tjafsat med myndighetsintyg och sånt. Förresten ville dom bara ha 0,3 USD. Tycker nog att matte slapp undan billigt...

15 kommentarer:

  1. Yiphiiii ♥♥♥ Härligtg att Du är tillbaka här igen. Blev lite ledsen i ögat när Din blogg plötsligt var försvunnen. Mycket imponerad av mattes succé med att få tillbaka det hela. Glada London hälsningar ♥♥

    SvaraRadera
  2. Men vilken dag ni haft dåå!! Vilken tur att Kikkan upptäckte det och att nikunde rätta till problemet!! Annars hade vi ju varit så ledsna :-(
    Men vi har fortfarande strul att se när du har uppdaterat.. :-(
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kikkan - ja du kan tro att jag också är glad. Matte också. :)

    Emma och Malte - visst, väldans bra att eländet gick att rätta till. Tur att Google är förlåtande, när det nu finns såna klantmattar som min.
    Men det där med att visa uppdateringar är fortfarande ett problem. Viss fördröjning får man väl godta, men inte flera dagar!! Men så illa är det väl inte nu?

    SvaraRadera
  4. Men, gulle dig, och gulle matten! Så det kan bli. Jag bad hussen testa lite olika på en extra blogg, men han kom bara till en JÄTTE-header på mig som satt snett, och sen gick han och la sig. Vilken tur att du har en givmild matte som tar sig råd att betala nästan en hel dollar för att du ska få ha kvar din blogg! Kramis!

    SvaraRadera
  5. Tur att din matte är ett datasnille. Men att Google inte vet att man ska multiplicera hundår med 7, det är märkligt. Du är ju 42 år och då ska man väl ha en egen blogg.

    SvaraRadera
  6. Men STACKARS lille Kasper-gubben!!!
    Har du inte nog problem med din matte även i vanliga fall? Ska hon nu klanta till det med så'nt där också!
    SUUUUUUUUCK!
    Men vi vet hur det är...
    PUSS!
    Jesper och Assar
    (som har både google- och FB-konto med ålder efter när matte först skaffade amris:))

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, oj det där har inte min matte lyckats med ÄNNU.
    Hoppas hon aldrig lyckas med nåt sånt heller.
    Nu ska jag ut och kvällskissa och sen ska matte grävas ner i sängen. Telefon hela kvällen har det varit för henne. Det är jobbigt igen och hon behövs som stöd.
    Men imorgon ska jag göra nåt riktigt skoj

    SvaraRadera
  8. Ludde - matte hälsar och säger att hon nog också skulle ha gått och lagt sig om hon bara lyckats få till en jätteheader som dessutom satt SNETT!
    Övning ger färdighet heter det ju, så rätt som det är har du en jättesnygg blogg. :) Hoppas din husse tycker det är skoj att försöka få till det. Nu när dagarna blir korta och kvällarna långa, så får han kanske lite tid?
    Hehehe, matte behöver bara betala en tredjedels dollar! Ett par-tre kronor blir det väl... Visar sig på nästa kontoutdrag...

    Lilla Maja - hahaha, matte datasnille!!! Kan riktigt höra hennes datagurus råa skratt... Men hon är envis! Är väl inte stenbock för inte...
    Skoj att se dig här, och alla mina katter hälsar till dej! Mysan inte minst. ;)

    SvaraRadera
  9. Jesper och Assar - undrar om det är sant det där, att man har den matte man förtjänar? Visst är jag lite virrig då och då, men inte SÅÅÅ virrig, väl...!!!???
    Och nu funderar matte på hur gammal hon SJÄLV ska vara om hon ska skaffa sig en egen profil... Kanske hon måste skaffa sig ännu en mailadress också... Kanske tar hon chansen att bli 32 år, eller nåt sånt... ;) Jädrans ålderstänkande, inte bryr vi hundar oss om sånt, inte!

    Sigge - hoppas din matte ligger i lä här! Det var INTE kul kan jag tala om.
    Klart att det blivit jobbigt igen, det kommer säkert att fortsätta ett tag till. Dessvärre.
    Nåt riktigt skoj i morgon - DET låter i alla fall bra! :)

    SvaraRadera
  10. Alla bloggar är nog lika, man får inte vara för ung i människoår räknat om man ska ha en blogg, det ska visst vara någon ansvarig. Som om vi hundar inte kan ta ansvar, humf vaktar en hel familj med hus och allt, skulle inte det va ansvar om nåt.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  11. lyckligt slut! Pust ut;-)

    SvaraRadera
  12. Haha...din matte verkar vara lika tekniskt lagd som min matte! Men snyggt jobbat av henne att fixa allt tillrätta igen! Vilken tur att din bligg är tillbaka igen!

    SvaraRadera
  13. Hillman - jag vill med bestämdhet hävda att om det är några som är ansvarsfulla, så är det vi hundar! Klart du har rätt!!! Undrar om Google går att uppfostra?

    Skogsfrun - jo, du kan tro att här pustades ut i går natt! En mer utpustande matte har jag aldrig sett...

    Cruella - inte bara oteknisk är hon, min matte, hon är dessutom virrigheten personifierad!
    Men hon lyckades ju i alla fall fixa tillbaks min blogg, så NÅGOT klarar hon ju i allafall... man får vara glad för det lilla... ;)

    SvaraRadera
  14. Jisses.. tur din matte är envis så det löste sig så vi kan fortsätta njuta av din blogg...

    ps...hoppas du får ett nytt märgben idag, det tycker vi vår fina miniatyr ska ha!

    SvaraRadera
  15. Anna, Timsen och Ina - ja, den här gången var det allt tur att matten inte ger upp i första taget! Och envis är hon. På gott och ont. (Fick inget nytt märgben i dag, för då hade jag morrat åt Grynet om hon kom i närheten ... men jag kanske får ett som lördagsgodis - skulle faktiskt tro det. :)

    SvaraRadera