lördag 8 oktober 2011

Färdigstökat, tror jag. :)

Så här får det bli på bloggen - tur, sa matte att det inte var något på TV som hon egentligen ville se, och det är också tur att ingen nog hunnit se alla utseenden som min blogg haft senaste timmarna. Men nu börjar det se ut här nästan som på min förrförra nästan-blogg på gamla hemsidan (innan den blev röd).

Till och med länkfärger och sånt har hon fått till så att jag känner mig nöjd.

Men vad jag ska skriva om? Visa ett par bilder kanske? Till exempel den här där jag gör matte uppmärksam på att här finns massor av sånt där som hon tänder i kaminen med! Fast hon säger att träden ska vara döda innan hon river nävern av dom!



Och här ligger en konfunderad Mysan - matte har just dragit igång takfläkten
för att fördela kaminvärmen. Den  rör sig!!!

Förresten tycker jag ni ska titta hos matte, på det här inlägget, om ni inte redan gjort det förstås. Det blev världens konstigaste ljus ute häromdan - men det varade bara några få minuter. Men matte hann ut på gårdsplanen med kameran. 

11 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, Kaspermatten!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt!
    Men vilket jobb för dig! Först hålla kolla på dator-matte, och se'n behöva fixa till nytvättat täcke... Det som är såååå jobbigt!!! (Vi får alltid himla bökigt när matte knycker tennisbollarna för nå't till torkrumlaren - eller vad det nu heter.)
    Väldigt gullig och kul bild på Mysan säger matte! Undrar om hon klurat ut fläkten än?
    PUSS!
    Jesper o Assar
    Just det; siamteamet hälsar de tycker er matte verkar tjurig som inte uppskattade Ms bidrag till hushållet...

    SvaraRadera
  3. Vi tycker det blev jätte fint på din blogg nu, Kasper!
    Måste tagit en stund att fixa, det hade det i alla fall gjort för oss för vi kan ingenting om sånt häär!!
    Och Mysan verkar ju trivas som bara den hos er, vad skönt att se :-)
    Men det är klart när hon har sån bra och härlig kompis som dig :-)

    SvaraRadera
  4. Rudi - man tackar! :) Dessutom har det varit roligt. :)

    Jesper o Assar - ja, det har varit väldigt slitigt för mig. Fast matte har haft rätt kul...
    Nu är Mysan van, om fläkten bryr hon sig inte längre. Men hon var väldigt konfunderad när matte satte igång den häromdan för första gången den här säsongen.
    Siamteamet vet, precis som vi här, att otack minsann är världens lön, åtminstone mattars lön...

    SvaraRadera
  5. Mycket imponerad av Din nya blogg Kasper, själv fattar jag inte direkt något av data tekniken... Härlig bad bild på Dig högst upp. Ska kika in på mattes blogg om en stund. ♥♥

    SvaraRadera
  6. Okay, den här blå färgen gillar jag också. Den passar väldigt bra till badbilden, och nu blev det lite mindre vitt i mitten också. (Tror jag) Det är nog mycket nytt som Mysan har fått se hos er. Så skönt att hon trivs... Kramis!

    SvaraRadera
  7. Emma o Malte - visst har det tagit lite tid, matte "övade" ju på sin egen blogg först. Grunden är en färdig mall, men Blogger ger hur många möjligheter som helst att anpassa den. Dessutom finns många olika mallar... Man kan bli snurrig för mindre, säger matte.

    Mysan har verkligen insett att hon har ett riktigt hem nu. Hon håller sig nära även utomhus, också när man inte ser henne. Fast just nu har hon lite ont i en tass. :(

    SvaraRadera
  8. Ludde - hann inte se att du kommenterat innan jag skickade upp min egen förra kommentar. :)

    Jag tror också att mittersta fältet krympt något, det ser dessutom mindre ut tror jag genom att omgivningen är ljusare. Dessutom är inläggstexten blå nu, och det förtar säkert också en del av den "vita intrycket"?
    Mysan - ja det ÄR mycket nytt för henne. Men hon är betydligt mindre vaksam inomhus nu. Hoppas hon snart blir lika säker som de andra katterna på att här inne hotar ingen fara.

    SvaraRadera
  9. Din blogg blev dötjusig, matten får nog göra om min med, nu när Kung Bore börjar knacka på, hihi.

    Mysan blev nog lika fundersam som jag blev första gången som jag såg en propeller i taket, hihi. Vi har oxå en sån som fördelar värmen när matten eldar i kaninen, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  10. Va fint det blivt här inne!

    ja du Kasper inte lätt när mysan smyger sig in lite här och där... ni bildar nog en finfin flock ihop framöver ska du se.

    Puss på nosen!

    SvaraRadera
  11. Hillman - vi roade oss ordentligt, jag och matte när vi gjorde om alltihop. Både min och hennes blogg. Jag tänker förresten ha badbild som header ända fram tills isen ligger! För så länge badar jag!
    Jaså, du blev också konfunderad över den där propellern. :) Den där kaninen - jag har skrivit hos dej! Vill se bild, sist jag såg nån så stod den en kyl eller en frys där!!!!

    Timse och Ina - roligt att ni tycker det blev fint här. :) Ser plötsligt ut nästan som min gamla-gamla hemsida/nästanbloggg (innan den blev röd).
    Mysan kommer att dyka upp massor, på nåt sätt är vi allihop här väldigt medvetna om henne. Både matte, JAG och alla dom andra katterna. Allihop håller vi koll.
    Men som du säger snart är hon nog "bara" som en vanlig flockmedlem. ;)

    SvaraRadera