tisdag 4 oktober 2011

Dejt med Grynet

Dejt i går igen - då var Grynet här! Hennes matte besöker en klinik ibland, ska göra det någon gång i veckan en tid framöver. På hemvägen vill hon hälsa på hos matte. Och ha med sej Grynet till mej. :)

När Grynet kom glömde hon ett ögonblick bort att hon egentligen aldrig går längre från sin matte än fem meter... Hon rusade ner över min tomt, hennes matte blev förskräckt men det är ju klart att Grynet kom tillbaks. I en väldans fart - matten och Grynet kan faktiskt skymtas på bilden ... (åtminstone om man klickar på den.)

(Min matte börjar minsann bli expert på oskarpa bilder. Hon har en lite mindre oskarp också, men den här är roligare. Säger hon, skrotmatten)

Sen återgick allt till det vanliga. Grynet i sin mattes knä
Fast vi lyckades i alla fall konversera en hel del..


Konversationen gjorde Grynet så trött att hon måste lägga sig och vila.



Dom stanade så länge så att det blev mörkt. Då gick vi ut på tomten igen.
Spökhundarna - det är vi det! Jag har gröna ögon, Grynet nästan-röda. :)

I dag har varit en kameralös tråkdag. Bara en sväng i skogen, men INTE där det växer trattisar.

Kan f.ö. rapportera att när Mysan ville in häromkvällen, så hade hon en mus i munnen!
Filip och hon hade sällskap.

Kan säga att matte lät väldigt mycket. Mysan fattade, och vände i dörren med sin mus. Det dröjde många timmar, men sen kom hon i alla fall in, trots att matte låtit så illa. Modig tjej.

11 kommentarer:

  1. Undrar om Mysan fått musen av Filip? Är förmodligen trevligare att äta ute ändå. Kul att Grynet kom och hälsade på dig. Hon blev ju skarp på innebilderna i alla fall... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Uschanimeja, skulle inte bli speciellt glad om någon kom till min ytterdörr med en mus...men håller med Ludde, kul att äta ute!!!! Kul för Dig att få regelbunda besök av Grynet.♥

    SvaraRadera
  3. Ludde - sååå mycket gentlekatt undrar jag om Filip är. Mysan är en tuff tjej som "kan själv", har jag märkt.
    Matte blir tokig om nån lyckas ta med sig en mus in - det HAR hänt att den inte ens varit riktigt död...
    Om någon bara ligger blick stilla inomhus - då kan ju matte åstadkomma en skarp bild förstås - åtminstone ibland... ;)

    Kikkan - du är precis som min matte! Är du säääker på att du verkligen inte har varken en katt eller en hund? :D
    Katterna ger då coh då en present till matte, som dom lägger precis utanför ytterdörrens tröskel. Antingen en mus av en sort de inte äter (näbbmus), en halväten som de inte orkat äta upp eller bara en pytteliten magsäck (som alltid ratas). URK, säger matte!

    SvaraRadera
  4. Helt säkert Kasper, hade en jättefin kattunge en gång i tiden men hade tydligen en slags allergi till dessa små raringar och fick ge bort henne till goda vänner. Vovve hade jag som barn, men vi är ute & reser allt för mycket och jag skulle aldrig kunna lämna bort en hund så ofta, jag skulle sakna den!!! Har massa vänner med hundar & älskar att ungås med dem (framförallt hundarna alltså !!!) :) Dags för symaskinen igen,

    SvaraRadera
  5. Men Kasper vad sa du EGENTLIGEN till Grynet???
    Jag menar eftersom hon somnade, det gör aldrig mina brudar under dejter.
    Konstig matte du har som inte uppskattade Mysans present.
    Hon var ju faktiskt bara väldigt snäll och givmild!!!

    SvaraRadera
  6. Tur att Mysan inte blev rädder för din matte, hihi.

    Du säger att du aldrig får dejta någon och nu har du dejtat två gånger på kort tid. Humf, inte fasen har du tråkigt, du har ju världens håll igång. Suddbilden var frän, ser ut som om det blåser som attan, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  7. Kikkan - klart hundarna är viktigast att umgås med, det förstår väl varenda hu... människa, menar jag! Men synd att du är allergisk, för katter är jättebra att ha (utom när dom vill släpa in möss, säger matte). Jag tycker att dom ALLTID är bra. :)

    Sigge - visst är det lite konstigt med Grynet, det är annars inte den inverkan jag brukar ha på min omgivning. Att den somnar, menar jag! Jag brukar minsann kräva uppmärksamhet!!
    Tycker också att matte var otacksam mot Mysan, men den lilla varelsen lönar ont med gott! Hon vill väldigt gärna vara inne massor, TROTS matte!!!

    SvaraRadera
  8. Skumt det här med blogger för vi har inte sett att ni har uppdaterat:-( fast vi har ju samma problem med vår blogg...
    Iaf så verkar du haft en rolig träff med Grynet:-) vi tycker att hon är supersöt!!!

    SvaraRadera
  9. Emma o Malte - då tycker ni ju precis som min matte, och förstås också. :)
    Men det är lite mer fart i Mollie... även om den tar sig uttryck i bitchighet då och då. Men det är rätt kul tycker faktiskt jag som inte blir det minsta varken rädd eller frustrrad. :) Bara road.
    Nu tycks ju förresten Blogger funka igen. Bra.

    SvaraRadera
  10. Vi hade också missat!!!
    Fast här kan det ju bero på latmatte förstås...
    Grynet är jättesuperdupertoppensööööt!!!
    Väldigt perfekt utseende har hon alltså!
    PUSS! (Ge Grynet nå'n miljon från oss nästa gång ni ses är du bussig!)
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  11. Jesper och Asssar - jag feedprenumererar också, för jag och matte litar inte riktigt på Blogger.
    Javisst är hon ursöt, Grynet, och jag ska hälsa henne (hon vill inte ha en miljon pussar via mig, högst två!!! För hon kan vara lite fjär).
    Jag träffar henne nu i veckan, på onsdag, tror jag.

    SvaraRadera