torsdag 8 september 2011

Mest Mysan - men inte i morgon!!

Det kan inte hjälpas, men mitt liv just nu handlar väldigt mycket om katter. Konstigt att den där lilla minsta kan ta så mycket plats. Inte fysiskt, för där märker man henne knappt. Men jag och matte är väldigt medvetna om henne ändå. Hon är ju så ny.

Men i morgon, då ska jag och matte hitta på något trevligt tillsammans, bara hon och jag, det har hon lovat. Men det är i morgon det. I dag har vi testat att inte ge någon katt mat ute. Så här kan ni se dom inne, både gamla och nya! De gamla är sams, och den nya som ju haft hela dan på sig att äta vilar lugnt i sin favoritfåtölj. Frid råder. Klicka så ser ni.

Mysans andra favoritfåtölj finns i "glasrummet". Filip som är den enda av mina gamla katter som brukar vara inne flera timmar även på dagarna, la sig i nya Mysans fåtölj. Hon gjorde ett väldigt stillsamt försök, men Filip bara tittade på henne, och då provade hon den andra fåtöljen i stället. Den dög inte, så hon lade sig på golvet under den första. Och somnade.

Under tre dagar nu så har inte "ett ont ord" utväxlats mellan Mysan och någon av de andra katterna. Och inte har jag sett en enda rest ragg eller krökt rygg, inte på något håll. Viss undran och misstänkamhet första dagen, men inte nu längre.

Matte säger att risken är väldigt stor att jag just har blivit med min fjärde katt!!! Inte mej emot i så fall. Jag gillar katter.

Mysan är en katt med integritet. Hon och jag gosar inte, och jag har inte en tanke på att börja tvätta hennes öron. Det räcker med de andra tre paren jag har ansvar för. Fast det är klart, om hon i en eventuell framtid skulle be mig, så...


Här ett par stilstudier som jag inte kan låta bli att visa - visst ser hon väl ut att trivas.  





Men som sagt, i morgon är det jag
som är huvudperson här.
Som vanligt!

9 kommentarer:

  1. Så roligt att det går bra med mysan!! Hon ser ju ut att trivas riktigt bra. Och en katt till gör väl inget;-) kul med så många kompisar ju!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är SÅÅÅ imponerad av den där lilla damen!!
    Och av er andra som tar emot henne så snällt! Fast det var ju ganska bra gjort av Filip (minns jag rätt nu?) att inte flytta sig - han har ju lite "hemortsrätt" o hon behöver ju inte bestämma ALLT på en gång!
    Ni blir ju liiite mer jämställda om hon stannar, matte slipper vara ensam tjej:)
    SV Assar hade nog verkligen förväntat sig att matte kunde lite bättre...

    SvaraRadera
  3. Hon har då verkligen gjort sej hemmastadd på en gång!!!
    Självklart så ska hon bo kvar hos er.
    Framöver ska jag se till att matte skjutsar mej till er så jag kan hälsa på Mysan och bada i sjöarna

    SvaraRadera
  4. Emma - jag tror faktikst att det kommer att gå bra, alla är ganska så avvaktande ännu, men inga tendener till att vilja slåss, i all fall. :) Och Mysan trivs nog, men hon VILL få gå ut. Men än är det för tidigt.

    Eva - hon har minsann fått vara med om mycket, i sitt ugna liv! Kanske tur att ingen av oss vet HUR mycket. Det känns som om hon skulle behöva landa nu.
    Visst säger matte, äntligen ett femininum till i huset... :)

    Sigge - det har hon faktiskt. Gjort sig hemmastadd, alltså. Är helt oberörd av att de andra katterna finns lite varstans. Filip är jättemycket inne, men han bryr sig inte om henne. Jag bryr mig inte heller. Maxi och Petrus beter sig ungefär som vanligt, även om de gör omvägar runt henne. Helt okej.
    Men hon vill få gå ut!
    Och visst är du och matten välkomna framöver, hälsar Mysan. :)

    SvaraRadera
  5. Va kul med alla fem på samma bild! Nu har du verkligen mycket att ansvara för, men det klarar väl du utan problem. Ja menar - du är ju hund! Hoppas att matten hittat på något riktigt skoj till dig nu. Det är du värd... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Ludde - dom är ganska lättpassade mina katter, himla tur nu när dom plötsligt är så många! Och det är klart - ett stort ansvar är det! Det är jag mogen, absolut!! Du har så rätt... ;)

    SvaraRadera
  7. Det DÄR är en katt som verkligen trivs.. Vilken tur hon får bo hos dig.. Du är duktig du som håller ordning på alla..

    Ha det gott
    Gizmo

    SvaraRadera
  8. Visst är hon söt och alla de andra katterna med men du är nog sötast i alla fall tycker vi det jag och matten.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  9. Gizmo - jag har ju kattvana, så en mer eller mindre... just den här är faktiskt MINDRE. En tredjedels Maxi ungefär, och en halv Filip...
    Vi håller på något sätt ordning på varandra. :)

    Hillman - Maxi och Filip är nog inte särskilt söta, Maxi t.ex. ser mer ut som en säl. sägs det... :)
    Men den här lilla kattjejen, hon ÄR faktiskt söt.
    Jag, jag är mest stilig, om jag nu får säga det själv (och det får jag ju här i min blogg!) :D

    SvaraRadera