lördag 24 september 2011

Ingen skog idag, men snart är vi nog normala igen

Kan säga att jag känner mig aningen försummad just nu. Fast lite spännande är ju ändå livet. Blev ingen skogspromenad i dag, men jag har varit ute på tomten en massa timmar, med matte. En och annan trevlig både hund och människa har gått förbi på vägen också, men då bar matte loggs och hade ingen kamera.

Vi har fått hem värmeloggs, läs hos matte. Och så vet vi säkert att Mysan inte har några valpisar i magen. Det tycker vi är bra. allihop, för nu får hon också gå ut om hon vill. Måste visst äta nåt konstigt än så länge, men hon ska kastreras så småningom.

Det mest spännande är alltså att Mysan får gå ut, att vi andra slipper slussas hit och dit, att gäster slipper nästan-krypa in och ut, och att matte konstaterar att nu ÄR Mysan min nya katt på riktigt. Ni kan läsa om alltihop här hos matte.

Titta, matte beordrade upp mig på en soffa, bredvid Mysan!
Konfunderade blev vi båda två, men okej då... 
Jag fick hoppa ner ganska fort.


Har inte så mycket mer att skriva idag - det är förresten absolut sovdags!  Fast matte säger att jag måste ut och kissa en gång till, så att hon får sova längre i morgon bitti.
Jag ville ju fortsätta att sova NU!!! Hon stör mig!


Här sitter förresten Mysan och funderar på om hon ska våga sig ut eller inte.
Till slut vågade hon, Maxi hjälpte henne, och sen blev hon borta ett par timmar!
Matte berättar hos sig.

Men nu vill jag faktiskt gå och sova på riktigt.
Ska bara få den där sista ettan avklarad först.
Så att matte blir nöjd...
Och så att jag äntligen får mitt nattakex. det där supergoda märgkexet.

Natti!

10 kommentarer:

  1. Myzan är ju rätt söt, ja du med förstås. Det blir nog långprommisar snart ska du se. Människor är ju lite konstiga och prioriterar ibland underliga saker. Men det gör väl inget om det bara blir ibland. Matte har också underliga prioriteringar ibland, men jag och Hector och nu för ett tag även Goofy, busar ju med varandra istället.

    SvaraRadera
  2. Här blir det inte heller några skogspromenader just nu! Alldeles för blött och ruskigt för det..
    Så skönt att det går så bra med Mysan! Det är så spännande att följa er och hur det går med mysan nu när ni är hennes nya familj :-)

    SvaraRadera
  3. Det var allt bra att Mysan inte hade ungar i magen...det blir så m ycket lättare för dig att behålla henne som din katt då, Kasper. Hon måste tycka att det är himmelriket att äntligen få gå ut och jaga möss igen.
    Min matte väcker också mig ibland när hon tycker att det är dags för kvällspinken. Oförskämt!

    SvaraRadera
  4. Wille - visst blir det ordentlig prommis snart, i morgon ska vi ut i skogen, det lovar matte. (Hoppas hon inte hittar några trattisar bara, för då blir det inte så kul för mig.)

    Emma och Malte - idag har vi haft strålande väder, både sol och värme. Fast det har visst varit massor att göra för matte på tomten och altanen, massa möbler som ska tas om hand, växter som ska in osv osv. Fast i morgon ska vi gå till skogen, det lovar hon. :)

    Rudi - om Mysan vill, så behåller vi henne. Hon har sin frihet nu och bestämmer själv. Och hon vill vara ute massor! Nästan hela tiden. När hon kommer in får hon jättesmarrig mat (jag får smaka också), matte har köpt Whiskas på burk... Detta är vad jag kallar fjäsk, men okej, du vet ju att "när det regnar på prästen stänker det på klockaren"... :)

    SvaraRadera
  5. Jag måste säga att det var väldigt kul att se alla olika ansiktsuttryck hos dig här!
    Först du förbryllad över att bes upp på soffan. Och så du SKITSUR (helt berättigat!). O så nyfiken och lite smått orolig Mysan.
    Rena läroboken i djurs miner!
    Smart av din matte att ge myse-gumman lite extra gottis tycker jag! Och att det så regnar på "klockar'n" är väl inte helt fel?;)
    (Förresten - en av de allra trevligaste 2-benta jag nå'nsin träffat var just klockare! Heter Gull vilket passar sällsynt bra:))

    SvaraRadera
  6. Eva - va roligt, säger matte, som brukar säga att det är jättesvårt att på bild "fånga ansiktsuttryck" hos både helvita och helsvarta. Alla dom där små "rynkningarna" och sånt syns ju inte.
    Tur att det finns kroppsspråk också, säger hon. :)
    "Klockare Gull" - va fint det låter!!! man ju säga det om och om om igen bara för att det låter så vackert...

    SvaraRadera
  7. Så Mysan ska få stanna hos er, va skönt då slipper hon sakna hem när det blir kallt i vinter. Här störar sig matten oxå när jag sover som bäst, blåser på mig och pratar nära mina öron om att jag ska gå ut för sista ettan. Tänk om man ändå fick sova ifred men det är inte tänkbart, matten vill ha sovmorron då är det bara att finna sig.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  8. Hillman - ja, hon får stanna. Om hon vill. Fast det ju inte alls var meningen från början. Men när hon nu kom tillbaks så...
    Men jisses FYRA katter att hålla reda på...

    SvaraRadera
  9. Så skönt att se mYsan på fria tassar!!!
    Hon kommer ju självklart att stanna hos er, hon är ju en smart katt!
    Jag och matte ska komma och hälsa på er och henne innan onödiga isen kommer.

    SvaraRadera
  10. Förstår att det känns bra med en egen katt! Tjejkatt dessutom! Du som bara hade killkatter förut. Hoppas att hon håller sig i närheten nu och inte villar bort sig... Kramis!

    SvaraRadera