söndag 14 augusti 2011

Överlåtit...

Jag har överlåtit till matte att skriva om lilla katten, åtminstone i dag. För jag vet ju ingenting jag! Eftersom jag förmodligen skulle skrämma iväg henne - ännu mer än vad matte gör!! - så får jag stanna hemma under mattes kattpass.

Inte kul, kan jag säga! Men jag hoppas att matte lyckas få fatt på lilla kattan, så att Sigges snälla matte tar hand om både henne och ungarna. Annars blir det inte roligt.

Ingen har hört av sig. Ingen varken ägare eller någon som känner igen henne. Trots att vi satt upp anslag med bild på flera ställen.

Eländigt!!
.

4 kommentarer:

  1. Även om jag litar alldeles väldigt på att du skulle vara väldans jättesnäll mot lilla katten så är det nog bra du är hemma! För HON kanske inte är van vid hundar, som du är van vid katter. Och då kan ju ni jyckar bli lite skrämmande för en katt. Konstigt, jag vet, men världen är konstig:)
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Din matte är en riktig hedersmatte! Tur att hon är korsordsintresserad också. Det kan bli rätt tradigt att bara sitta och vänta. Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vad Ludde fick till det i kommentaren då! Bara att hålla med :-)

    SvaraRadera
  4. Eva - visst fattar jag att en katt som inte känner mig kan bli lite rädd, jag menar jag är ju väldans stor och så! ;) Men det är lite trist att matte ger sig iväg ensam ett par gånger om dan, till och med går till MIN SJÖ utan mig!!

    Ludde - matte har en bok med sig också, men hittills har hon nöjt sig med korsord. Ett av dem gör henne jättefrustrerad...

    Rudi - det är ju en egenhet han har, han Ludde. Att alltid liksom få till det, menar jag. :)

    SvaraRadera