måndag 1 augusti 2011

Mera hallon, åh, va gott!

Har plockat hallon i dag också, och den här bilden är ny. Matte försökte filma, men hon glömde nog att trycka på filmknappen. Klickar ni på bilden kan ni kanske se att det fanns en hel massa hallon där, och allihop blev mina!


Jag och matte är inte ensamma om att plocka hallon på dom där f.d. kolonilanden, men bären tycks räcka åt alla.

Och så har jag fått korv. Inte för nåt särskilt tror jag, utan bara för att jag är jag. Matte har köpt en ny klotång (det som var så skönt när den gamla tog slut). Och nån ny rolig grej som jag ska få prova, kanske i morgon.

Och så undrar matte varför det inte längre syns på min blogglista när hon uppdaterar sin blogg. Hon har kollat hos andra, och det syns inte på deras lista heller!

Blogger slutade visst uppdatera matte för tre dagar sedan?

Får väl se om åtminstone hennes senaste inlägg om en gädda kommer att visa sig.

Annars får väl jag ta över hennes blogg också. :)
.
Vill ni förresten se en bild på en skojig häst - vacker är den inte, säger matte, men den är säkert väldigt snäll!

Just här är han ensam men har har en flickvän, det har vi sett. :)
.


6 kommentarer:

  1. Hälsa hästen att jag faktiskt tycker att din matte har fel!:)
    Vi glömde att gå förbi hallonen igår!!! Attans! Men A for i så'n fart att jag bara klagade på fukt och värme och allmänt elände så huvudet blev lite tömt...
    Då är det sannerligen bra med koppel, så en virr-matte inte kommer bort!
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Vad gott med hallon!! Dom ser riktigt läckra ut tycker jag.

    Vi har faktiskt också samma problem med bloggen! Vår uppdateringen syns inte heller :-( och vi vet inte alls vad som är fel!!! Vi har provat att lägga upp inlägget på nytt men det funkar inte heller...

    Den där hästen såg ju lite konstig ut, men den har säkert sina charmiga sidor den med :-)
    kram från oss!!

    SvaraRadera
  3. Eva - ska hälsa hästen det, han blir nog väldigt glad, kanske rentav aningen överraskad, säger småelaka matte som samtidigt konstaterar att av alla hästarna är det just HONOM man ser. Han verkar väldans snäll också.

    Emma med Malte - idag funkar det visst för både mig och matte. Vi har också provat att radera och skicka upp inlägget en gång till. Funkade inte. Men vi prenumererar med feeds också, och på feedlistan syns alla uppdateringar. Smart! Men den kan ju inga andra se.

    SvaraRadera
  4. Hallon som är så gottigt, här växer inga såna, kanske vilda någonstans men matten vet inte vart, hihi. Helfrän häst med massor av prickar, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  5. Hillman - hallon brukar komma på hyggen. Hoppas ni hittar några!

    SvaraRadera
  6. Vilken kul färg hästen hade. Matte vet vad dte var för sort, en knabstrupper, de ser alltid ut sådär.
    Ser att du både busat och badat sedan jag var här senast. Jo en del har vi hunnit med här också. Jätteskoj.
    Sådan där grindar har matte med på en del ställen, och jag tycker de är jätteläbbiga och går inte alls nära dem. Hallon har vi hittat också, stora och fina.

    SvaraRadera