torsdag 11 augusti 2011

Livrädd - igen!

Med en viss - läs väldig - tvekan låter jag matte lägga upp de här bilderna. Saken är att de minsann avslöjar hur fruktansvärt rädd jag är för åska. Långt innan matte noterat något buller har jag smugit iväg till någon vrå...

Jo, jag har thundershirten på mig. Som synes.
Men dessvärre - jag blir livrädd ändå!
Så synd, tycker både jag och matte.


Jag tränger in mig i ett hörn, mellan soffa och hylla.
Där sitter jag och skälver och skakar.
Ingen bra plats säger matte, för där finns ett elurtag.
Plus stereons ena högtalare.
Men det är i alla fall mitt minst sämsta ställe.

Bilderna togs i går. I dag har Åskar hållit sig borta, och med honom alla vidriga blixtar!
.

15 kommentarer:

  1. Stackars dej!
    Jag och matte tänkte faktiskt på dej igår när vi var i skogen och hörde hur Åskar mullrade åt dina trakter.
    Kissestackarn har satt igång en massa i mattes skalle.
    Vi hoppas verkligen att hon hittar hem, men din matte får strax ett mejl från min.

    SvaraRadera
  2. Stackars, stackars Kasper!!!
    Mitt hjärta blir alldeles ledset för alla hundar (och katter och andra djur) som blir så skraja som du! Så synd att inte tröjan hjälper dig riktigt som matte hoppades.
    Även om jag gillar åska väldigt mycket faktiskt, så ska jag hålla alla tummar att den håller sig borta från dina trakter.
    Puss, puss, puss, puss, PUSS på dig!!!

    SvaraRadera
  3. Stackars dej!!! =( Vi försöker skicka så många av våra orädda tankar som möjligt så att du ska vara mindre rätt när Åskar kommer nästa gång!
    många kramar!!!!

    SvaraRadera
  4. Åh, Kasper, vad jobbigt du har det när det blixtrar och mullrar! Vi tycker verkligen hur synd om dig som helst..kanske hjälper det något :-)

    SvaraRadera
  5. Undrar om det skulle hjälpa att jag håller dig i tassen när det blixtrar och mullrar? Jag är inte precis förtjust i åskväder, men eftersom ingen annan verkar bry sig så gör jag inte det heller. I alla fall inte mer än jag bryr mig om ALLA konstiga oväntade ljud som jag inte riktigt hade väntat mig. Ja du förstår nog vad jag menar... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Åh gullgubbe...håller verkligen alla tassar att du slipper Åskar nu! Annars får du komma hos mig. Här hälsar han faktiskt på väldigt sällan!

    SvaraRadera
  7. Sigge - matte har svarat på ditt mejl. Vi ska göra vad vi kan för den lilla kattmadamen och hennes förväntade ungar. Underbart, att du bryr dig och vill hjälpa oss!

    Eva - ja, vi är allt lite besvikna på den där västen. Fast matte gör så gott hon kan, kelar med mig, håller om mig och är inte det minsta rädd själv. Och vi fortsätter med västen. Och så pussar jag tillbaks!

    Emma - jag ska försöka lägga ihop era orädda tankar med mattes (hon är inte heller det minsta rädd), så kanske det hjälper något nästa gång? Tack för kramarna - skickar en massa till er också!

    Rudi - i dag har det i alla fall varit lugnt. Skönt! Jag tycker också synd om mig, och om vi lägger ihop alla "synd om", så kanske det faktiskt hjälper! :) Hoppas!!!

    Ludde - visst förstår jag hur du menar. Men ändå - min matte är inte heller det minsta rädd, hon drar bara lugnt ur sladden till datorn, men det oroar mig ju inte. Vet inte om tasshållning skulle hjälpa, matte försöker så gott hon kan. På alla möjliga sätt. Kanske hon trots allt måste prova med sån där TTouch också...

    Tänk om vi sätter oss i bilen och far iväg till dig nästa gång... ;)

    SvaraRadera
  8. Ella - lugnt och skönt idag. Brukar inte ha så väldigt många besök här heller, men jag har extremt bra hörsel när det gäller Åskar! Tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Åh... Kasper.. Lider med dig.. Jag är ju likadan.. Blir många cm lägre och smyger in under ngn soffa eller annat.. Skakar och mår allmänt pyton.. Men fetvadden i öronen hjälpte lite faktiskt, om än inte helt...
    Hoppas du har återhämtat dig.

    Den där thunder dräkten...?? Hjälper den ngt alls.. Låter som fusk tycker jag.. sånt dom gör för att snälla omtänksamma mattar ska slösa pengar på ngt som sen visar sig vara kasst. Vad tycker du?

    SvaraRadera
  10. Fy vad tråkigt att du ska vara så åskrädd... vi lider verkligen med dig och med din matte, man känner sig maktlös när man inte kan ta bort det som gör er rädda...Hoppas att det inte blir allt för många åskväder framöver så du får lite lugn och ro... stor nospuss!

    SvaraRadera
  11. Gizmo - Den KAN hjälpa något. Men mina tankar HAR gått i samma banor som dina, men så har jag hört om resultat, från någon som själv sett det.
    Och jag vet att detta att bli "kramad" av något till och med har hjälpt människor som drabbats av ångestattacker.
    Den spänns och sitter tajt, och känns verkligen. Vi får se framöver...

    Timse, Ina och matte - ja, det är inte roligt alls. Åska och fyrvekerier är pest och pina!
    Som tur är har vi inte haft så mycket åska här i sommar. Matte funderar på om vi ska ge oss ut i bilen nästa gång, det kanske inte hörs så mycket där, för motorljudet? Och så har jag ju så mycket att titta på då. Men det är ju det här med blixtarna, förstås...

    SvaraRadera
  12. Vet du Kasper du och din matte kan få ärva svarta trumpetstället drä din matte lyckas se dom!!!!
    Vi hittar ju så förtvivlat mycket i alla fall.
    Kan kolla om 14 dagar om nåt är på g för då är vi där på Gruvans dag.
    Matte pratar nåt om att ha jouren just nu....
    Väntar med spännning på fortsättningen om vad hon egentligen menar

    SvaraRadera
  13. Sigge - nämen oj - då kan ju matte och jag också plocka trumpetisar!!! :)
    Så snälla ni är!
    Vi har inget hört från grannens granne än, men hon tror att hon tidigare har sett lilla kattmamma även på sin tomt.
    Det är faktiskt lite jourkänsla här också!

    SvaraRadera
  14. hej!
    fin blogg! första gången jag kikar in här och jag kommer definitivt återvända! kul läsning och fina bilder!

    Mvh
    Linda och nakenhunden Bertil :)

    SvaraRadera
  15. Bertil och Linda - så roligt att ni har hittat hit, ni är väldans välkommen igen, det förstår ni ju! Jag gillar nya kompisar. Ska hälsa på hos er också, för att lite närmare se vad du, Bertil, är för en filur. :)

    SvaraRadera