lördag 13 augusti 2011

Katten har i alla fall hittat maten

Lilla katten har ätit av maten som jag och matte ställde dit i går. Kollade i dag. Nu får den mat i en av mina kattburar som vi ställt på grannens veranda. Tänkte hon skulle vänja sig att inte vara rädd för burar.

En granne till grannen har fått låna katternas andra bur. Hon ska också mata. Vi hoppas kunna ta hand om hemlösa katten innan hon får ungar nånstans där vi inte hittar dom! Annars blir det kallt nu, för små, små kattbebisar. Och vi kanske inte hittar dom alls.

Här bor grannen till grannen (hon är förresten min favvogranne). Det här är är baksidan av hennes hus. Där uppe brukar visst lilla katten också visa sig. Hon bor också nästan nere vid sjön. Där uppe vid väggen ska min katttbur stå, och i den ska lilla kattmamman få mat.

När vi vände oss om såg vi min bästa spagrop! Min kanske allra bästa som jag aldrig brukar försumma när vi går till badudden. Men titta - något torrare har jag aldrig sett! Det som möjligen ser ut som lite vatten är bara en sten!

Sen gick vi ett par hundra meter till - och så var vi äntligen framme vid badudden! Ljuvligt!



Du skulle också prova, matte!!!!


Men man måste ju till slut gå upp förstås...


... och rulla!


Och kan ni tänka er - eftersom matte hade två burar, mat, bilder och så mej också, så tog vi BILEN ner till sjön idag! Vi åkte inte över ängen förstås, vi tog vägen. Kändes riktigt ståndsmässigt, att bli skjutsad till sjön!  Här ska vi åka hem.

Fast vi pratade förstås lite mer med min favvisgranne, först. Kan säga att den här promenaden nog blev världens kortaste - sammanlagt kanske 300 meter... Fast med bad, förstås. (Vi hade tagit en lite längre prommis tidigare på dan.)




7 kommentarer:

  1. Nu håller vi alla tassar och tummar för att kisse visar sej ofta och INTE hinner få sina kattvalpar utomhus!
    För då blir det inte lätt........

    SvaraRadera
  2. Hoppas det löser sig med kissekatten!! Så tråkigt om se små valparna kommer fram inne i skogen och ingen hittar dom:-(
    Vad mysigt att få bada, det har jag oxå gjort!! Igår kväll i havet:-)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Usch, usch, USCH!
    Det där är ju så'nt man får mardrömmar av!!!
    Hoppas verkligen att ni får in lilla blivande modern nå'nstans innan det är dags!
    Och du kan väl vara värd att få skjuts ibland, när du har så mycket ikring dig att göra:)
    PUSS!
    Ge en till tjejen om du kan.

    SvaraRadera
  4. Skjuts till stranden..ståndsmässigt väre! Vi hoppas förstås också att kissen låter sig ingfångas snart.

    SvaraRadera
  5. Håller tassen för att kissen hittar in till er innan det blir kattvalpar..
    Börjar ju redan bli ruggigt kallt om nätterna. Det vet jag eftersom matte är nattuggla och vi går ut om nätterna när det är lugnt och friskt.

    Nosbuffar
    Gizmo

    SvaraRadera
  6. Jasså? Du får badskjuts du. Näst efter badbåt är nog badbil suveränt. Sån lyx har inte jag, om vi inte ska åka till Coco på torpet och åka med vår båt förstås. Men dit är det för långt att gå. Flera kilometer. Hoppas nu att mattens kattbursplaner går i lås... Kramis!

    SvaraRadera
  7. Sigge - kattmamman, den förhoppningsvis fortfarande blivande, har ätit i natt. Men ingenting under dagen. Inte heller i kväll, matte kom hem för bara en halvtimme sedan. :(

    Emma - vi hoppas fortfarande. Och visst ÄR bad väldans mysigt! Både i sjö och hav. :)

    Eva - matte har tänkt sig att gå i säng ovanligt tidigt i kväll, så att hon orkar upp i morgon bitti och kan kolla om hon DÅ kan få träffa lilla kattan!

    Rudi - det kändes faktiskt väldigt lyxigt med bilskjuts, men ärligt talat föredrar jag apostlahästarna, som det heter. Man hinner ju för tusan inte sniffa av någonting, när man sitter där i bilen!!

    Gizmo - där har vi tydligen nåt väldigt gemensamt! Nattugglor till mattar! Ganska okej, vi får ju sova ut om mornarna. :)

    Ludde - låter förstås ståtligt med badbil, men då missar jag ju att sniffa av allt som har hänt på ängen! Och inga hallon heller, på vägen! Matte har tänkt ut en ny strategi om lilla katten, om den nu bara hinner fungera.

    SvaraRadera