tisdag 16 augusti 2011

Bad och katthem utan kattfälla

I går badade jag.


Och så klev jag upp ur vattnet...




Matte grattade ett födelsedagsbarn på kvällen  - jag fick stanna hemma och passa huset, dom är inte så väldigt förtjusta i mig, i det där huset.

Matte har haft kontakt med katthemmet, för att få låna en kattfälla. Dom ägde två, och båda var utlånade. Så nu har hon ringt kommunen, talat med en viltvårdare som hänvisade till en annan viltvårdare som ska ringa henne. Om t.ex. en grävlingsfälla. Antar att en sån är något som viltvårdare själva vill komma hit och gillra. Men än har han inte ringt. Snart börjar matte känna sig desperat!

Tycker kanske inte viltvårdare att katter är tillräckligt vilda? Men matte tänker ringa dom igen, om dom inte hör av sig under dagen..

Skitstövlar, som bara kan lämna en katt så där!!!!
.

11 kommentarer:

  1. Alltså du måste ju ha nån mirakelpäls?!?! Eller hur sj*tton kan du va sådär ren efter??? Vi förstår ingenting :-)

    Hoppas du hör av viltvårdaren idag och att ni får hjälp med katten!

    SvaraRadera
  2. typiskt att fällorna är utlånade när man själv behöver en. Tur att din matte inte ger upp i första taget... Kramis!

    SvaraRadera
  3. En ihärdig matte det har du! Heja henne!
    Lyllos som har badat igen!

    SvaraRadera
  4. Var lika svårt med fällor här i vintras när den lilla svartvita hade behövt fångas:( (Fantastiskt nog klarade hon vintern!Har inte sett henne på ett tag men vi TROR att hon hittat nå'n ny ägare.) Tummar fortsatt hållna! Hon måtte väl inse vilken "riddare" hon har i din matte?!?
    Måste också få berätta att på As o min långsväng ivkäll mötte vi lilla Sushi! Han är en så'n som du, men bara 6 mån. Han o A busade en hel del:)
    PUSS!

    SvaraRadera
  5. Emma - Jag HAR en mirakelpäls! Allt - utom frön med hullingar och koskit! - helt enkelt bara försvinner från pälsen. När jag är torr är jag lika vit och fräsch igen. :) Gissa om det är något som matte gillar. ;)
    Viltvårdaren hörde inte av sig. Matte tar nya tag i morgon.

    Ludde - matte har med åren blivit betydligt mindre fighter än hon varit förr. Men ibland så dyker dom gamla takterna upp... Hon kontaktar kommmunen igen, i morgon! .

    Rudi - jag badar nästan varenda dag, har ju flera små sjöar inom gångavstånd.
    Det där med ihärdighet - ibland är matten faktiskt envis som synden! Hjälper inte alltid, men ibland. Hoppas det gör det nu!

    Eva - svårt, det där med fällor, det är tydligt. I det här fallet är det ju bråttom dessutom, innan lilla kattan hinner få sina ungar. Men hur det än går, så kommer matte och jag att se till att dom åtminstone inte svälter ihjäl, varken mor eller barn

    SvaraRadera
  6. Nej, men så trevligt med en egen hundblogg! Här ska jag minsann titta in! Kanske vill Harry läsa också ,-)

    SvaraRadera
  7. Elisabet - Harry vill nog läsa ibland, det tror jag säkert, för han och jag har en hel del gemensamt. Vi har t.ex. katter båda två. :)
    Egna katter menar jag, och inte den där som matte försöker hjälpa men som inte alls tycks förstå det.

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att kisse håller sig undan... jag hoppas att ni ska få tag i henne! Vi håller tummar och tassar så hårt vi kan...

    Härligt med bad, vi fick äntligen bada igår också.... händer alldeles för sällan, vi skulle vilja bo som du gör med skog och bad runt knuten!

    SvaraRadera
  9. Timse och Ina med matte - Faktiskt en rätt dum katt, om ni frågar mej! Vara rädd för min matte... som dessutom ger henne mat.
    Men hon har väl ett förflutet förstås, stackarn, som gör henne rädd för nästan alla. Min Petrus är ju förresten rädd för alla, han också (utom för matte och mej, för oss gosar han med).
    För en stund sedan placerades en grävlingfälla på hans matplats, med matskålen inuti. Hoppas, hoppas, hoppas... Matte ska kolla i den flera gånger om dan!

    SvaraRadera
  10. Ja dte är till att bada en massa ser jag. Jojo jag har väl hunnit bada en del jag med, men just nu har dte varit lite väl lugnt på den fronten eftersom det varit rätt kallt här emellanåt. En natt när matte jobbade, visade termometern på 5 plusgrader bara.
    Lite väl kallt då. Mne idag är det hett värre, så idag kanske vi kan bada en sväng.
    Ha det gott killen. Nospussar från mig !

    SvaraRadera
  11. Hector - jag badar ända tills det ligger is på sjön, men det blir förstås korta bad så småningom. Och så börjar jag igen på våren, så fort isen släpper vid strandkanten... :)
    Jag har ju nära till sjön. Så länge det inte ligger en massa snö på ängen, åtminstone. Det blir längre om jag måste gå på vägen.

    SvaraRadera