tisdag 9 augusti 2011

Är nöjd med dom jag har...

En granne - alla som bor i det här området är mina grannar! - kom hit igår för att han visste att matte dels är snäll, dels har en skrivare.

En liten katt har bestämt sig för att det kanske är hos honom hon ska bo. Hon ska ha valpar dessutom! Och själv ska han flytta in till stan igen, endera dan. Han hade med sig en bild. Katten är så söt, och kelig och spinnig.


Så nu sitter det lappar med fotografi uppe både i mitt område och i grannområdet. Kanske att någon känner igen henne och vill ha henne tillbaks. Vad ska vi göra annars???? Det måste vara någon som äger henne!

Det har åskat här idag. Jag hade västen på mig, men det var ändå inte roligt alls. Det regnade inte, så när det mullrade bara liiite gick jag och matte en promenad, där jag stolt - nåja... - visade upp min väst.

Vi gick till hallonen också. Men jag talade minsann om för matte att när det åskar, om än aldrig så lite, så plockar jag minsann inga hallon själv!

Jag kräver att bli matad (kanske smittad av Luddes beskrivning på sin blogg i går).

När det slutade åska helt blev jag jättetrött- och sen dess bara sover och sover och sover jag...


Har ni möjligen sett den här bilden (nej inte den här för den är ny, men en likadan) förut, säger matte. Spelar väl ingen roll, säger jag, som tycker att man kan titta på hur många såna här bilder på mig som helst! 
Just det!! 


8 kommentarer:

  1. Hoppas kissen hittar sin matte eller husse snart!!

    Man kan väl aldrig tröttna på att se bilder av dig, så söt och fin som du är:-)
    Och att bli matad är ju det bästa som finns!!

    Matte läste att om man väljer att "prenumerera" på sin egen blogg så kan det hjälpa mot strulet.. Det har funkat på vår blogg än så länge!:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snällt att hjälpa till med katt-tillrättakommandet. Det är säkert några som undrar var hon är, även om hon själv valt en trevlig granne att bo hos. Du är onekligen söt när du sover! Såna bilder får jag aldrig nog av. Visst är det skönt att bli matad ibland... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Här har vi klarat oss från Åskar men det är kallt som attan. Bara 7 plussisar i morse på första ettasvängen, hihi. Matten stod och huttrade i morgonrock, jag gjorde en lååååång etta, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  4. Hoppas kissekatten får tillbaka sin husse o matte.
    Matte har berättat om att det finns något som kallas sommarkatter. GIllade inte alls vad jag hörde om såna.
    HUR kan man lämna en söt katt vind för våg?
    Hoppas inte så är fallet utan att hon kommer tillrätta igen.

    Tjingeling
    Gizmo

    SvaraRadera
  5. Vilken sockersöt liten kattfrök... Sorry FRU var det visst:) Hoppas verkligen att hon hittar rätt igen! (Fast kattgrannens dotter, som halvtidsbor i Åkers Styckebruk, har en kattherre... Han heter numer Skorpan och är otroligt trevlig och go'! Han flyttade helt resolut in hos dem, trots 2 borderterrier, för några år sedan. Har vant sig även vid lägenhetsliv i sta'n alldeles utan problem. En kul typ som jag tyvärr inte träffat.)
    Du är så väldans väldans söt på sädana där bilder så sätt in så många du vill!
    PUSS!

    SvaraRadera
  6. Malte med matte Emma - nu har jag prenumererat på mig själv, får se hur det går. :)
    Än har ingen hört av sig om kissen - men vi hoppas fortfarande!

    Ludde - jag hoppas verkligen att någon undrar! Är så rädd att det är en "sommarkatt"! Otäck tanke. BRA att du gillar såna där bilder - för såna kan matte åstadkomma hur många som helst. :)

    Hillman - Ganska kyligt här också, men som kallast har det varit 10,5 grader. Hehehe, min matte beskådar också min morgonkiss, iklädd morgonrock. :)
    (Trappen jag visade är på baksidan, till altanen. På framsidan har jag bara ett enda trappsteg!)

    Gizmo - Det är det som jag och matte också är räda för, att det ska handla om en "sommarkatt". Som ska ha ungar dessutom. Förfärligt, HOPPAS att en ägare uppenbarar sig. Men det har ingen gjort än. Oroväckande, men vi får väl vänta ut helgen som kommer.

    Eva med Jesper och Assar - Måtte en ägare uppenbara sig! För stället där den här lilla kattfrun vill flytta till är obebott på vintern!
    Kan säga att det här inte alls känns bra.

    SvaraRadera
  7. Ja här åskade det också både igår och i förrgår. Men inte så värst nära. Däremot spöregnade det ! Jag blev jättevåt om både päls och tassar ! Men vattenpölarna smakade gott ! jag är inte så bekymrad för åskan, men jag tycker synd om dig som är det. Usch vad jobbigt det måste vara. Hopopas du får en åskfri helg nu och kan njuta lite mer av promenader, och plocka hallon. Det ska vi göra också idag, men inte här hemma för här finns det inga.

    SvaraRadera
  8. Katter är luriga. vi har två här, en är Ola och han kommer och går. Ibland är han puts väck flera dagar. Inte är han sugen när han kommer hem och burkmat nobbar han sommartid, går direkt ut och tar sig något färskt ur naturens skafferi istället.

    Undrar om kattan har lämnat sina människor för att hon inte litar på dom när det gäller hennes ungar, man brukar kanske ta bort dem.

    Katter kan gå långt. På bondgårdar har man många katter och håller inte så noga reda på dem. Matte säger att hon tror att kattan kesslar* på grannens tomt vare sig han är där eller inte. Inga problem med kyla eller mat än på långan tid.
    Kanske kan ni göra iordning en pappkartong med lite bomaterial i något uthus, om nu inte kattan behagar framträda, säger matte.
    Placera matskålen bredvid lådan så fattar hon nog vinken;-)

    Inte bra för din matte att sitta ute och frysa om nätterna, hon har ju ingen päls stackar´n.

    Haré bra/Ludde

    SvaraRadera