tisdag 12 juli 2011

Glömda efter-badet-bilden från igår

I dag har det just inte hänt någonting alls. Mer än att jag fick smaka lite glass, och det är ju inte mycket att skriva om.

Men jag upptäckte att matte glömde en mycket viktig bild från besöket hos Grynet i går.  För Grynet har inte bara en egen sjö, hon har också helt perfekta ställen att liksom efterbada på.


Grynets matte såg lite konstig ut när hon såg mig in action... Det gjorde förresten Grynet också.

Vad är det egentligen med såna där feminister - den enda som tycks förstå att efterbad-rull är en absolut nödvändighet, det är matte! Dvs nödvändigt för mig att rulla, inte för henne förstås.

Fast hon borde prova, hon också!
.

17 kommentarer:

  1. Blev det möjligen nå'n annan typ av bad se'n...?
    Fast vi tycker ju att du blev jättetjusig:)
    Jesper hälsar att Grynet nedan också är attans tjusig! Ser ju ut att vara väldans lik honom...
    (Datorn verkar trivas lite bättre i svalare väder! Kan det vara möjligt? Tummar hålles och böner bes.)
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker faktiskt att du och matten gott kan rulla ihop efter badet... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Hejsan du !
    Ledsen att vi missade årets skottvångsparty, men det hände saker som gjorde att vi inte kunde åka iväg. Men vi får en ny chans kommande år.
    För övrigt har vi haft det rätt lugnt och gör väl inget särskilt om dagarna.

    SvaraRadera
  4. Rudi - tänkte väl att du skulle tycka det. :) NÄSTAN lika bra som ett sandstrandsrull. Men bara nästan...

    Eva - du förstår att allt som inte är kletigt liksom bara trillar av mig, jag har en alldeles speciell päls. Det upptäckte Grynets matte också, till sin stora häpnad.
    Matte säger att hennes förra dator i princip vägrade fungera om det var varmare än 26-27 grader. Hon använde en bordsfläkt för att blidka datorn.

    Ludde - precis!!! Skulle vara VÄLDANS kul att se matte rulla tillsammans med mig!!! Och plöja sig fram med nosen före och sparka med bakbenen...

    Wille - visst, det blir nog korv- och köttbulleparty nästa år också. Har ju blivit tradition, liksom.
    Så DÅ kanske vi ses. :)

    SvaraRadera
  5. Visst fasen ska man rulla sig efter badet, hihi blir så mycket bättre med sand och gräs i pälsen, hihi. Jag glömde att kommentera pizzabesöket, sånt däringa kebabkött är bra smaskens. Längtar till nästa vinter för då brukar matten köpa sånt och då får jag alltid smaka med henne.

    Vi kommer att läsa ifatt så småningom men vi hinner inte allt idag, hoppsa att det inte gör nåt.

    Taxpussar i mängd.

    SvaraRadera
  6. Åh vad go du är!, ser ut som man ska när man är vit :-)

    Härliga dagar du verkar ha haft bland kompisar, köttbullar, kebabkött och annat, mysigt!

    SvaraRadera
  7. Det äör faktiskt en nödvändighet att rulla efter bad.
    Hur sjutton ska man annat´rs få päälsen torr???
    Grynet kan flytta nån annatans så kan jag flytta in i hennes hus och bada dygent runt!
    Det är hon som bor där matte borde ha svängt va?

    SvaraRadera
  8. En riktig lerinpackning för pälsen är toppen!

    SvaraRadera
  9. Hillman - aha, det är i vinter man kan förvänta sig mer kebabkött... men jag längtar inte ändå, jag gillar ju att BADA!!! Fast det är klart, snörull är också härligt.

    Anna med flock - visst ser det härligt ut när man fått roa sig i full frihet. :) Och kompisar - det är allt bra mysigt, det. :)

    Sigge - nej du Sigge, JAG skulle vilja flytta dit! Men det finns två hus på tomten, så du kunde få bo i det andra. :) Javisst bor Grynet i Laxne, men på andra sidan sjön. Så du hade inte kommit till henne även om du svängt rätt, hehehe... du hade bara kommit till mig...

    Becca o Olga - härligt att få se att att fler än jag själv tycker att jag är snygg efter ett mysigt efter-badet-rull! Såna är ett måste, ju! :)

    Cruella - jajamänsan, precis så är det! Lera är förstås toppen, men sand och jord och sånt funkar också bra. Och löv och barr och frön och... ;)

    SvaraRadera
  10. Hallå där!!!
    Ett hus bredvid Grynet??? Där borde ju JAG bo!!!!!!!
    Jesper
    Alltså egentligen skulle jag, matten, bara gå in för att tacka för din förklaring/förydligande om sovande och tuggisar. Han bara la' sig i...
    PUSS!

    SvaraRadera
  11. Eva och Jesper - joodå, Grynet har två hus. Dels det stora som hon och matten bor i, dels ett "litet" hus där hennes mattes tre barn (som bor utspridda i världen) kan komma och bo i när de vill, med sina familjer.
    Det mest genomtänkt inredda hus som matte nånsin sett! Med nedsänkta rum, upphöjda rum, sovloft osv. Plus litet kök, toa, duschrum osv.
    SER ganska litet ut utifrån(men det är bokstavligen en synvilla) för det rymmer massor och är dessutom jättetrivsamt. Och ligger precis vid sjön...

    SvaraRadera
  12. WOW, du är en cool kille. Gissar att det följde ett rejält bad efteråt?! Min matte pratar om att lära mig simma. Hon säger att jag redan kan det även om jag inte har fattat det än... Hmmm läskigt. Vi får se hur det går. Pratade med matte och hon sa att hon minsann kände dig innan jag ens var född..
    Så kan det va ;-) Ha en fin söndag / Gizmo

    SvaraRadera
  13. Gizmo - jag har en självrenande päls! Säkert! Har nåt med struktur att göra - allt bara rasar av mig. Om det inte är kletigt, förstås. Fast lera rasar av! Tur, eftersom jag älskar att rulla men avskyr att bli badad. Sånt klarar jag av själv!!! :)

    Cruella - matten min är hopplös - jag ligger där och rullar och lockar och lockar på henne och nästan SPINNER för att visa henne hur skönt det är... Jaja, det är ju hennes förlust och inte min... ;)

    SvaraRadera
  14. Kasper, en självrenande päls ? så himla praktiskt, sån skulle jag också vilja ha. På mig fastnar allt så matte tycker jag skulle heta Hoover (samma som dammsugaren)
    Otroligt fint myshus din kompis Grynet bor i. Jag har aldrig badat i nån sjö, men det verkar mysigt.
    Ha det gott, blötpussar

    SvaraRadera