fredag 29 juli 2011

Åska, men framförallt Grynets ljuvliga tomt

I eftermiddags åskade det, och blixtrade. Thundershirt på - men jag var rädd ändå! Men matte pratade med mig, gjorde nån sorts massage och det kändes rätt bra, faktiskt. Upp i hennes säng eller bredvid henne i soffan ville jag helst inte, så hon sa åt mig att gå till mitt sovtäcke - bra!!! Där fick jag märgkex! Och ostbitar. Och korvsnuttar!

Och jag åt! Kan säga att det skulle aldrig ha funkat utan den där västen, så någon nytta gör den i alla fall. Kanske mer och mer? Matte och jag tror faktiskt det. (Vi hoppas också, för den var förhållandevis väldigt dyr. 400 kronor, men hjälper den mig så är den värd varenda krona och faktiskt mer ändå.

Förresten regnade det alldeles kolossalt också  - katastrof för matte som fick vada ut i glasrummet och försöka stoppa ytterligare inflöde. Men om det får hon berätta själv, om hon tycker att en sån bagatell är nåt att skriva om.

Jag vill hellre tala om att jag och Grynet åt jättegod paj i går (onsdag). Jag och matte hade med oss den, till Grynets konvalecentmatte, som var rätt skruttig men ändå förvånansvärt återhämtad. (Alla bilder är klickbara.)

Grynet är världens knähund - vill mycket hellre sitta i sin mattes knä än gå med mej och bada!!!
Men visst är hon attans söt! Hon har sjön som vattenskål, men det har jag visst skrivit om förut.


Jag måste ju utforska, så ibland blir det lite knepigt att komma åt vattnet...


Men skam den som ger sig...


Jag badade i vassen också...

Mattarna satt på en bänk nere vid vattnet, och Grynet bara beundrade mig (snarare bara "undrade", säger matte, men vad vet väl egentligen hon om sånt - inte ett dugg!!!)

I alla fall så var jag en urglad hund, och Grynets matte blir inte förskräckt längre när jag efter-badet-rullar - hon har ju sett hur fort jag blir alldeles vit igen - tro det eller ej, men det är SANT, jag BLIR helvit efter bara nån halvtimme eller så!

Jag sprang som en tok ibland! Upp ur vattnet - lite rull - ner i vattnet - upp ur vattnet - mera rull osv. Titta och njut, ni fattar va att jag hade en fullkomligt ljuvlig dag!!



Glöm inte att klicka på dom ljuvliga bilderna, för dom här är jag stolt över!!





Det här är LIVET!! :)






Men kan ni gissa vad MATTE tittade på och till och med fotade??!!
Jo, sånt här!!!!

Förresten kan jag tala om att jag äter röda vinbär, men absolut inte svarta!



11 kommentarer:

  1. Åh! Den där bilden (10:e) där du ser ut som en trasselsudd på tre ben var extra läcker, även om alla var riktigt bra. Jag vet vilka som önskar att MIN päls vore likadan. Förstår att Grynet blir förundrad när du far omkring i hennes vattenskål... Kramis!

    SvaraRadera
  2. HELT underbara bilder på en alldeles väldigt lycklig hund!
    Och vi skulle passa bra ihop du och jag, för jag tycker bäst om de svarta vinbären:)
    Att vi tycker att Grynet är superduperjättetoppen söt det förstår ni:D
    PUSS!

    SvaraRadera
  3. Hej! Dig har jag inte varit inne hos innan, men du verkar vara en spännande vovve!! Jag kommer nog att dyka in här i fortsättningen om det är ok?!

    Att bada är skoj, men jag blir lite avis att du blir så ren så fort!!
    Kram från Malte

    SvaraRadera
  4. Självrenande pälsar är helt naturligt och bra tycker min matte som på det viset slipper ryggskott. Borstning och fästingplock är man ju enbart tacksam för. En badbalja i hundträdgården står på min önskelista för min damm krymper frampå sommaren och blir en dypöl. Jag har inget emot såna men det har visst matte.
    Härliga bilder som gör mig smått avis;-)
    Hälsningar Ludde

    SvaraRadera
  5. Mycket snygga inpackningar!!!!!
    Tror fortfarande att jag vill flytta till Grynet och hennes tomt.
    Jodå, matte går runt och pratar om äckiga planer som innefattar body wrap och thudershirt plus ko och hästmonster.
    Jäkla tur att det är massor att göra närmaste veckan så jag hoppas virrkärringen glömmer det.
    Trilla ur kläder är enkelt.
    Kräver "bara" flytt, borrelia, sjuka släktingar och lite annat strul säjer matte

    SvaraRadera
  6. Du är så söt när du ser då där glad och lycklig ut! massa pussar från oss!

    SvaraRadera
  7. Ludde - matte hade "storkameran" med den här gången, och eftersom den inte behöver nån betänketid så blir bilderna mer som jag vill ha dom. :)

    Eva - klart jag fattar att ni tycker Grynet är hur söt som helst, det tycker säkert alla. Till exempel jag, fast jag ju inte är en cocker själv. :) Men jag är glad ändå.


    Malte (Emma) - det ju är jättekul med nya kompisar, klart du är hur välkommen som helst. Snart kommer jag över till dej också. :) Att jag blir ren fort är nog en himlans tur, för så där ställer jag till mig varenda gång jag badar - du skulle se mig när jag badat vid en sandstrand! :)

    Skogsfruns Ludde - så du har också en sån där självrenande päls. Rasande praktiskt för alla!
    Dypölar ör toppen tycker jag, men konstigt nog så är inte min matte heller förtjust i såna. Vad ÄR det egentligen med alla mattar...???

    Sigge - jag är faktiskt själv ganska nöjd med packningarna. :D Tur att kameran fanns med åtminstone den här gången.
    Vore förstås skönt om din matte glömde bort dom där planerna - men tänk om dom skulle funka!!
    Matte hälsar att nu förstår hon precis varför inte HON trillar ur sina t-shirts. Å andra sidan skulle hon i valet och kvalet nog ändå välja att stanna kvar i dom!

    Cruella - alla ser väl söta ut när dom är glada och lyckliga. :) Så som du ser ut så tror jag att du precis alltid är jätteglad och jättelycklig!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig dag! Mysigt att träffa Grynet men mest njuter vi av att se bilderna där du badar och knasrullar och har det toppenmysigt :)

    Ang pälsen så är Tims lite likadan, kan se hemsk ut men bara han torkar till faller det av... skönt.

    Önskar dig och matte en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Anna - så skönt för Timsen att hans päls är ungefär som min. :)
    Det är så härligt, för då kan man ju hålla på och "grisa ner sig" (mattes ord!) hur mycket man vill, utan att det gör nåt.
    Hoppas att ni också har det riktigt bra, allihop!

    SvaraRadera
  10. Du är ju nästan värre än Sigge på att bada, hoppas att du har något badställe i närheten där du bor, annars får välan matten skaffa en lite pool, hihi.

    Jaha, då är det inte bara jag som äter röda vinbär då, men jag äter svarta oxå, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  11. Hillman - joodå, jag har en sjö nära mig. Det är bara det att därifrån har jag under årens lopp visat så många bilder att jag nästan trott att alla tröttnat.
    Tar bara 4-5 minuter att gå dit!

    SvaraRadera