måndag 20 juni 2011

Sött men lite argsint besök

Idag har Cheri hälsat på hos mej. Jag upptäcker henne alltid, när hon går förbi, och då rusar jag iväg och hämtar henne. Mattarna verkar tycka att det är rätt okej.



Men så fick hon syn på Filip!
"Va, vad är det där? En katt!!!"

Cheri fick på sig koppel, och jag grep in.
"Du rör inte min kompis!!!"

Men - hon tänkte inte alls lyssna! Tur att hon hade koppel!

Okej, det är väl så det är. Ingen är perfekt. - fast att vilja jaga mina katter - det är ett allvarligt fel!

Men söt är hon. ;) Och till och med Mollie har ju jagat dom nån gång. Så jag hämtar nog hit Cheri fler gånger. ;)

Förresten luktar det nåt annat väldigt intressant på tomten - matte upptäckte också spår. Fast inte med sin nos.
.


10 kommentarer:

  1. Kasper,snygging Jag som trodde jag hade loosat dig............hittade hit på nåt lustigt vis, som jag redan glömt.............jag kommer tillbaka.........blötpussar

    SvaraRadera
  2. Att hitta något intressant på tomten?????..nu blir jag nyfiken!!!.... kika gärna in på min senaste blogg om 'tomtar & tomater'.. ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Säger som Kikkan:NYFIKEN!!!
    Men den där lilla fröken.... Håller med om att hon är supersöt, men jaga katter...??? Det är INTE ok:)
    Ge henne en puss från oss i alla fall, näst gång hon går förbi.
    Och så en till dig själv!
    Och till kattherrarna!

    SvaraRadera
  4. Visst är väl det där bruden som jag struntade i hos dej i höstas?
    Katter ska man umgås med inte jaga!!
    Min förvirrade matte tror att hon har mejlat till din matte om thundershirten.
    Men med all stress har hon glömt..........

    SvaraRadera
  5. Hah, jag VET vad som luktade på tomten! Sssssch...rådjur...sssch..viskar bara.
    Snygg brud du haft på besök. Jag tycker tvärtemot att man ska jaga alla katter utom min Alf, han är ojagbar.

    SvaraRadera
  6. Enda sättet är nog att du vaktar klockorna dygnet runt, men det lär kosta många öron för matten. Du och Filip kan ju gå i skift...

    SvaraRadera
  7. Buttons - vi har ju massor av gemensamma bekanta, så det är klart att du inte förlorar mej! Vilken liten tjusing du är, förresten. Jag länkar! Och håller koll. :) Nosis på dej!

    Kikkan - hehehe, du kikade visst inte hos matte. För då hade du vetat att jag visste långt innan hon gjorde det. Vem som käkat upp våra blåklockor, alltså.

    Jesper och Assar/Eva - tänk att ni envisas med att jag ska pussa mina flickvänner från er! Fast det är klart att jag gör det (hrm, tassar i kors). Men katterna pussar jag gärna. :)

    Sigge - jovisst är det den där lilla sötingen som du ratade för en gammal vattenkanna!!!
    Hehehe - hur går det nu med ditt rykte som en don Juan?

    Rudi - klart att du skulle lista ut! Visst var det rådjur som luktade, alldeles väldigt till och med. (Fast det har ju förstås matte skrivit om, du kanske har tjuvkikat?)
    Nja, andra katter kan man väl få jaga, det bryr jag mig inte så mycket om, men MINA ska man låta bli!!!

    Ludde - Det blir besvärligt, för jag måste ju vakta matte också, på natten! Så hon inte ramlar ur sängen eller nåt. Eller själv börjar käka upp mina märgkex. Och Filip är uppriktigt sagt helkass som vakthund!! Utom mot möss då, och det är ju alltid något. :)

    SvaraRadera
  8. Matten hälsar om man vill ha blommorna ifred för rådjuren så ska man sätta tangetes runt om, för det vill inte rådjuren gå i närheten av. Jag tror det är för doften är frän av tangarna, hihi.

    Jaså, tjejerna som du hämtar in i din trägård, vill jaga dina kompisar, det skulle nog jag kanske vilja mä, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  9. Det där att ladda film till Blogger som inte alls vill funka för oss nuförtiden: Jo, om man lägger filmen på Youtube i stället så kan man flytta den länken till Blogger och det gick ju supersnabbt. Enda problemet är att man får med lättklädda damer och annat som följdfilmer men dom behöver man ju inte titta på om man inte vill :-)
    Luddes husse är fena på att förklara hur man gör (med filmen alltså :-))

    SvaraRadera
  10. Hillman - Tagetes finns i ett par byttor här, eftersom det är nästan det enda som mina rådjur inte smakar på. Fast matte är inte så förtjust i tagetes. Och tagetes ute i magra vilda gräsmatten runt blåklockor - nä, det går nog inte. :)

    Rudi - På min gamla Kasperia la vi alltid upp filmerna på YouTube först. En gång försökte matte ladda upp direkt här på Blogger, men det gick inte, så vi har fortsatt med YouTube. Så där ligger faktiskt alla mina gamla filmer samlade.
    Luddes husse hjälpte förresten min matte också, när hon fick hjärnsläpp...

    SvaraRadera