söndag 5 juni 2011

Här kommer det minsann en hel drös med badbilder!

När det gäller myrorna kan jag berätta att dom hittade en sidoingång idag, vid fönstret, och började invadera en blomkruka. Men tji fick dom! Krukan ut, rötterna renspolas och växten omplanteras. Finns på altanen nu.

Matte har sprutat fönsterbräda och fönsterbleck med såpvatten och tändvätska. Himla tur att man inte är en myra! (Myrrdosor ska inhandlas i år också, och vid behov placeras mellan altan och glasrum.)

Och nu, Rudi, nu kommer badbilderna! Jag har badat i två sjöar, och ingen av dom är "min", så därför hade matte med sig en kamera. Här ska ni få se!

Jag var faktiskt lite tveksam först.

Men jag kunde till sist inte motstå.

Måste ju torka mig lite

Ny åtminstone halv tvekan...

Var precis det jag anade - väldigt svårt att komma iland här! Matte säger att jag ser ut som en groda - snacka om att ha fått grodor på hjärnan... I varje fall grodprinsar.

Knepigt ställe att bada på, väldigt mycket skräp här...

...och dessutom svårt att komma i land här också!

Måste ju torka mig ordentligt - härligt!!

Visst syns det att jag haft skoj!

Jag badade på renare ställe, men matte körde ner mig i vattnet igen. :) En sån tur jag hade - ju mer man smutsar ner sig, desto fler bad får man. Har jag kommit underfund med. 

Tio bilder har jag lagt upp nu! Tio badbilder!!! Och då har jag en till sjö att visa bilder från. men det får jag göra i morgon. För den här gången hittade matte den där sjön som hon inte såg förra året - jag återkommer till det.

En sån sjö ska det sannerligen vara en sån virrmatte som min att missa!!!!

7 kommentarer:

  1. Du borde nog tänka dig lite för innan du hoppar i på så där krångliga ställen. Smart att ta ett skräpigt ställe så du fick bada extra mycket. Hoppas ni får bukt med myrorna så ni kan fortsätta att njuta av värmen... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Det kan bli som ett evighetsbad om du skräpar ner dig varje gång du kommer upp från ett dopp! Smart! Det är bra att man kan önska vad man vill se för foton i din blogg!

    SvaraRadera
  3. Usch för myrorna & yipppe för bad i sjöar.. Hoppas myrorns är borta nu. Kramar Kikkan ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Vi MÅSTE nog kolla det där med "bad" nå'n gång! Fast en massa "extra" i pälsen kan ju innebära trimbord och kamning... Är det värt det anser du?
    PUSS!
    Jesper och Assar
    Ps Matte unddrar om din matte testat att ge myrorna socker en bit från huset? Gjorde hon visst på landet, först med en liten sträng socker dit, från där de var mest. FUngerade ganska bra! Lättlurade "suckers"!;)

    SvaraRadera
  5. Visst är det så, dess mer man lortar ner sig dess mera bad får man, hihi. Jag tror du förstått hur det funkar, det lärde jag mig för flera år sen men så är jag ju rätt gammal oxå.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  6. Va, missar din virrmatte sjöar????
    Det har i alla fall inte min lyckats med ännu...men det kommer säkert det också.
    Visst är det bra det där knapet med att skita ner sej så man får bada ännu mer. Min matte stoppade faktiskt fötterna i en sjö full med ädla vithajar idag!!!! Hade nåt med myror att göra.....

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvliga bilder, du ser verkligen ut att trivas :) Knepet med att skita ner sig för att bada mer brukar Tim också köra med... verkar fungera bra på vita hundar ;)

    ps... tack för alla kommentarer nu när Tim varit dålig, vi är så glada för dom och nu hoppas jag att det ska bli roligare blogginlägg framöver med en pigg och kry maxiatyr.

    SvaraRadera