söndag 12 juni 2011

Mardrömmen över, och sötaste ekorren

Idag ha jag varit med om en mardrömsnatt, men matte berättar eftersom jag tänker förtränga den. Förhoppningsvis lyckas jag.

Vi har bjudits på fika och vi har varit på utflykt. Om utflykten skriver jag och matte senare, men den här lilla kamraten var det väldigt roligt att träffa. Gissa om jag var glad att inte mina katter var med, för dom gillar ekorrungar på helt andra sätt än jag och matte! Glöm inte att klicka på honom - eller om det nu är en "henne".


Först satt den på marken. Länge. Han och matte tittade på varann, jag satt i bilen en bit ifrån och skällde! Tänkte möjligen på den där tjädern som hon också stod och tittade på för ett tag sen. Tänk om ekorrungen skulle bete sig likadant!!??

Fasa!!

Men det gjorde den inte. Den slängde sig upp i ett träd. Smackade lite och klättrade sedan högre upp. Precis som mina egna ekorrar gör.


Tänk att ekorrar kan klättra i träd, och kattter. Men inte vi hundar!

Visst ÄR det väl orättvist?

Vi kan ju inte ens flyga som fåglar.

Men vi kan i alla fall simma, åtminstone som nästan-fiskar.

6 kommentarer:

  1. Men vilken natt! Kasper, stackare! Attans tur att din matte är modig och stark och så! Vi hade åska i natt också, men jag tänkte inte på det alls. Och det var matten glad för! Men idag är det svalare och lättare att andas och göra roliga saker här också, så kanske det var värt åskan ändå?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Du Kasper jag och matte läste om din natt hos din matte.
    http://www.thundershirt.se/www.thundershirt.se/thundershirt_i_sverige.html
    Kolla ovanstående länk, detta är nåt som hpller på att bli världsberömt för det hjälper. Jag ska få en till nyår eftersom jag hatar fyrverkerier. Det är hon som var på på lydilityn på lördagen som har sidan Riejke med hunden på avstånd ni vet.Tror att detta skulle kunna hjälpa dej mycket. Jag och matte träffar Riekje lördagen innan korvpartyt i Skottvång så då ska matte skaffa till mej. Ska ni ha så kan matte fixa åt er och ta med till Skottvång.

    SvaraRadera
  4. Ska läsa hos matten, men förstår ju av Rudi ovan lite vad det handlar om. STACKARE! Synd om alla som ogillar Åskar.
    Vad gäller ekorrungar kan jag berätta att "katt-grannen" (hon som har 3 jag matar ibland om du minns, Rasmus, Lukas o Stina) och jag vi undrar vart år hur en enda av de där små tokstollarna överlever!!! Nästans varje år möter hon eller jag någon i den lila parken mellan oss o centrum. Någon unge som bara sitter där och glor på en! Flyttar sig inte för nå't!!! Och där kommer lösa katter, hundar, cyklar, dumma människor... Vi undrar faktiskt om ekorrungar föds utan hjärna! Eller i alla fall TOTALT utan någon som helst självbevarelsedrift!
    Superduperjättesöta är de i alla fall:)

    SvaraRadera
  5. Stackars dig! Hoppas du fått sova ikapp lite på dagen. Det är inte kul när det skramlar och blinkar när man ska sova. Tur att du är av lite behändigare format så du får plats i mattens säng. Jag skulle nog inte komma på tanken att behöva trängas under hussens eller mattens täcken. Visst är det fantastiskt att dom kan klättra så bra. Tror att hussen skulle få ännu svårare att hänga med om jag också skulle klättra i trän...

    SvaraRadera
  6. Ja, vi är nog bara nästan fiskar, hihi. Fast vi kan andra saker oxå tigga, ligga i knä, slappa i soffan, vakta huset och bilen, springa i fötterna så matten står på öronen, hihi. Vi är nog bra på mycket, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera