torsdag 2 juni 2011

Lätt att föräta sig

Grässet är väldigt gott så här på försommaren. Nästan så att jag önskar att jag vore ko! Då skulle jag kunna äta mycket mer, och inte skulle jag väl bli kräksjuk heller. Idag åt jag för mycket.



Jag blev jättekräksjuk, och då såg jag ut så här!

Vilade ut efteråt.


Men lite gräsrull orkade jag i alla fall med.

Sen jagade jag Filip upp över tomten - han var inte så väldigt rädd.
Om man klickar på bilden så ser man att det är ett gäng stora blåklockor på väg, säger matte. Jaha - vad är det med det då? Mat åt hungriga harar? Nä, dom äter bara blommorna och den allra översta delen av stjälken, som efterrätt! Det har jag (och matte) sett.


Sen hjälpte jag matte att fixa det sista på altanen.

Och nu ska vi ta oss en kvällsprommis före nattakexet. :)

5 kommentarer:

  1. Grässtrån kan hamna lite fel ibland och då blir det jobbigt!Snyggt det blev på er altan! Det kanske var värt allt planteringstråkeri?

    SvaraRadera
  2. Gräsligt snygg logga du fått kompis! Det tycker min husse också för grönt och vitt är Brages färger -hans gamla fotbollslag alltså.
    Lite gräs är bra för magen, själv brukar jag ta mig ett par tuggor av all den kvickrot som växer i rabatterna. Ovanligt förståndigt av matte att odla sånt till mig.
    Vov från Ludde

    SvaraRadera
  3. Jo tack, färskt gräs är smaskens, men i lagom mängd. Vi har ju bara EN mage, så vi får allt ta det lite lugnt. Matten kanske menade att du skulle käka blåklockor i stället? Har aldrig smakat såna... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Åh vad söta ni är du och Mollie! Jättekul att se er busa så där:)
    Men du är faktiskt söt i kräktagen också... Jobbigt med så'na där grässtrån som fastnar. Siam-teamet sänder sina varmaste tankar av igenkännande:)

    SvaraRadera
  5. Matten frågar alltid när jag käkar gräs om jag vill ha lite i matbunken, då blänger jag alltid föraktfullt på henne. Prexis som om hon vore knasig, fast det är nog jämt va hon är, hihi. Här har inte gräset kommit upp så långt ännu för det är nästan bara mossa där vi bor och skogstomt med vitmossa.

    Taxpussar.

    SvaraRadera