tisdag 14 juni 2011

For till jättefinaste naturreservatet - Stendörren

I dag har jag slappat. Matte har suttit en massa vid datorn - nu är "nya hemsidan" i princip klar.

Vi gjorde en utflykt häromdan. Matte såg kyrkor, men jag såg vatten! Här badade jag - vid Studsvik! Nästan nån sorts vagga för kärnkraften i Sverige (fast det kanske Ågestaverken var?) I Studsvik håller dom fortfarande på och sysslar med kärnkraft, med avfall och sånt! Läskigt, men jag badade i alla fall!


Det var fint där, för när man tittade mot alla kärnanlägggningarna
så såg man dom inte, för det här var i vägen!!!

Egentligen skulle jag vilja bo där, helst i huset som står i sjön. Men det vill nog inte matte. Klicka på bilden, så förstår ni i alla fall varför jag vill bo där!

I dom där trakterna finns också nåt som heter Stendörrens naturreservat.

Dit ska vi åka fler gånger, och då ska vi titta på massa saker som vi inte hann härom dagen. Ojojoj, så fint det var. För en gångs skull var vi helt överens, matte och jag.









Matte har några fler bilder. Dit ska vi åka igen, och då ska vi åka längre in i reservatet. och längre ut, i skärgården. Ser jag fram mot.

Förresten - jag TROR att jag ska träffa Mollie i morgon! Dvs i dag! Om det inte regnar småspik, säger matte (men det kan det väl i alla fall inte göra, dummaste jag har hört, jag vet minsann vad det är som regnar - det är ju bara vatten!!!)

Nu ska bara matte också skriva nåt, och sen går vi och lägger oss. jag tänker i alla fall drömma om Mollie!


5 kommentarer:

  1. Superfint ställe det där! Vattenhuset passar dig perfekt, och tänk matten behöver aldrig städa och så om det alltid står vatten på golvet!
    Lycka till med Mollie idag!!

    SvaraRadera
  2. Stendörren! DÄR är det fint! När jag var mindre åkte vi dit då och då för att pappa ville fiska. Och kan du tänka dig Kasper, där lärde sig taxen Fantom att gå över fårstättor! Vi var mäkta förvånade men han muttrade bara nå't om att det blev piiinsamt att BÄRAS över:)
    Länge sedan alltså, men jag minns det allt! (Visst är det nå'nstans vid Södertälje man svänger?)
    Killarna hälsar att de träffade tjej i LÖRDAGS o matte har inte rapporterat!!! Bara för att Simon fyllde... Pytt! (Kommer senare, jag lovar!)

    SvaraRadera
  3. Nä inte kan det regna spåspik lika lite som det kan stå fiskspön i backen, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga bilder, vilket fint ställe! Mysigt att strosa på nya ställen och få upptäcka naturen. Fast vi är nog mest avundsjuka på badet ;)

    SvaraRadera
  5. Men vilken massa härligt vatten, och vilket kul hus som står i vattnet. Mne dte ser ut att kunna bli ständigt blött om tassarna, kanske inte så bra. Tänk när det är vinter, då blir det värsta isbanan !!!
    Idag har vi inte gjort så värst mkt, men varsitt tuggben fick vi idag av matte.
    Ha en skön kväll nu !

    SvaraRadera