tisdag 31 maj 2011

Virrigaste matten, hon är min!

Lovade på gamla Kasperian att berätta om mattes senaste bedrift! Sigge, min matte vinner över din!!! Jag är säker. Stackars mej!  
Matte handlade. En massa saker, mest sånt som går att äta. Lassade in i bilen, som hon glömt låsa. Nyckeln – den låg inte i fickan. Den fanns ingenstans i bilen heller. Gissa om hon krälade runt! Kikade överallt minst fem gånger.
Hon gick runt i affären tittade överallt där hon varit. Talade med personalen, men ingen nyckel hade hittats. Man letade, överallt, flera gånger.  
Ringde till sist en granne. Lotsade in grannen i vårat hus (altandörren var olåst) till en skrivbordslåda där hon fick leta reda på bilens extranyckel och köra nästan 1,5 mil, så att matten skulle kunna starta våran bil och köra hem!  
Matte trodde att hon tappat nyckeln och att någon hade snott den – nåt annat var ju bara inte möjligt.
Men så kom hon att tänka på ETT ställe som hon visserligen också hade kollat, men bara EN gång.
Utanför affären stod ett par såna där vagnar med sommarblommor. Matte hade tittat på tagetes, som varken hon eller rådjuren är särskilt förtjusta i. Hon hade tittat på några korgar för att välja ut den finaste. Men hon struntade, tänkte att hon skulle köpa nåt finare någon annanstans.  
Nu gick hon till den där vagnen en gång till  – just som grannen svängde in på parkeringen. Matte såg nåt som blänkte till långt nere i grönskan.
Så just när grannen klev ur sin bil med extranyckeln viftade matte glatt med sin ordinarie, återfunna! Dom ÄR fortfarande vänner, matte och grannen, och det säger en hel del om kvaliteten på dom grannar vi har! Så här ser nyckeln ut – det var den där prismakulan som blänkte till när en solstråle träffade den!


NÄ - DET GÅR inte att lägga in en bild!!!
På gamla kasperian skulle det ha gått utmärkt! Hrm - vet inte riktigt vad jag gillar det här

Men idag gick det! I går skulle det BARA gå från Picasa webbalbum...  (1 juni)
Matte är i alla fall väldigt glad att ingen hade hunnit köpa just den tagetesen!  Det är jag också. Glad att vi fortfarande har två nycklar, för vem vet när hon nästa gång hittar nåt grönt och lummigt att lägga någon av dom i!

I dag har hon föresten handlat en väldans massa mat åt mig och katterna, det var nästan TOMT i huset.
Men jag kan inte visa nån bild på det heller!
Fasen, det har ju gått tidigare - går kanske i morgon igen?

6 kommentarer:

  1. Fler virrpannor ser jag.. men det är ju så lätt gjort. Jag har nu gjort en ganska stor & tung nyckelknippa. Har tappat massor av framför allt bilnycklar. Det mest vanliga var nog att stoppa nyckeln i fickan men ofta var det hål i fickorna... Åker nyckelknippan i marken nu, hörs det ordentligt. London kramar ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Våran matte har fått vända ett antal gånger senaste veckorna för att hon glömt påsar... Har aldrig hänt förut så vi är oroliga för utvecklingen!
    Förresten - igår kväll mötte jag, A, den där pyttelilla Kasper som heter Sushi som matte visst berättat för dig att hon mött. Han var jättesöt men blev lite fundersam när jag stod på bakbenen och viftade... Försökte krypa då men han visste inte riktigt om han vågade. Men nästa gång får jag nog pussa han!
    PUSS till dig så länge!
    Assar
    PS Matte hälsar att om den säger nej till bild först brukar det fungera andra gången. I alla fall här.

    SvaraRadera
  3. Men ATTANS vilken virrpanna till matte du har. Du får väl tjänstgöra som sån där servicehund annars går det väl inte? Matten kör bil nästan bara när det är träning eller tävling av mig som gäller och då har hon bilnyckeln i en ficka med blixtlås OCH knapp och ändå är hon där och kollar varannan minut så där:-)
    Vi skulle visa en filmsnutt igår men det gick inte att lägga upp. Foton har alltid funkat för oss, ta i trä!

    SvaraRadera
  4. Tja, det är väl åldern. Inte på bilen alltså. Skönt att hon skaffade en bra anledning att bjuda över grannen på något smarrigt som tack för hjälpen. Hennes undermedvetna la nog nyckeln bland tagetesen med flit. Visst är det kul med sällskap... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Vi har nog virriga mattar lite till hunds, hihi. Min har teflonminne som aldrig kan komma ihåg bildgrunkan när vi åker någonstans. Sen förlägger hon saker och går runt och letar, hon skyller på att det inte får plats hur mycket som helst i hjärnkontoret men jag undrar jag, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  6. Ja du Kasper dessa mattar!
    De borde inte vara betrodda med nåt egentligen.
    Här är det värre än vanligt avflyttanledningar just nu. Ett under att nåt hittas

    SvaraRadera