måndag 15 juli 2013

Matte försöker snåla

I går morse, efter stora partyt i Skottvång, gav matte mig samma morgonmat som vanligt!
Ånej du matte, det här finner jag mig inte i! Jag har faktiskt egen, annan mat i kylen!!! Både Sigge och Ludde har minsann försett mig.
Filip håller med. Så där ska du inte behöva ha det, säger han.
Jag fick både korv och köttbullar tillsammans med dom vanliga torrisarna. Tack Sigge. Och Luddekex till efterrätt. Tack Ludde!! :)


Matte fortsätter att beröva mig all min päls, jag fäller som bara den! 
Så här mycket underull FINNS bara inte, säger matte. Men det gör det ju förstås. Eller snarare fanns.  Jag törs knappt se mig själv i spegeln. Rädd för att få se en nakenhund.

Kameran fick inte följa med på prommisen i dag heller. När matten for iväg - ensam - och handlade upptäckte hon att den låg i bilen. Tur, tyckte hon! Hon hade trott att sångsvanarna övergivit oss i år.
Hon ska visa fler svanbilder hos sig, säger hon.

Vindspel och nån sorts nästan-bild på vårt rådjur visar hon också. Så småningom. :)

Jag för min del tänker be matte köra bort Filip från mitt täcke!! Den lymmeln ockuperar det nästan jämt numera. Försöker i alla fall. När ingen ser.


Och så ska jag hålla koll på grannar som har fest. Jag skulle gärna ha varit med. Men inte matte. :) 

12 kommentarer:

  1. Tur att Filip stod på din sida gällande frukosten !
    Min matte berövar mig på en massa päls varje dag också och jag börjar bli nervös för att bli en nakenkatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad ska vi göra, Kjelle? För att få bestämma över våra egna pälsar, menar jag.
      Å andra sidan - när det är klart får jag gottiga grejer. Får du det också? Det tror jag. :)

      Radera
  2. Skönt att du fick både korv och köttbullar på morgonkulorna. Det är nog bra att ha Filip när matten tänker fel men då kanske du får samsas med honom om täcket... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, vi var två mot en. :)
      Det där med täcket - jag har ju inget annat val. Katter ät till och med envisare än matte!!
      Himla tur att matte köpte den där luddiga mattan - hehehe, är kanske rentav en Luddematta!!! - åt sig/mig. :)

      Radera
  3. Nej ni drog ju till skogs på partajet.Så vi hann ju bara sniffa lite.Nästa gång ska jag se till att matte inte planerar nåt annat också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och Sigge o min matte brukar alltid ta en skogssväng.
      Hann du och jag ens sniffa på varandra? Din matte sa att du inte gillade andra hundar så mycket.
      Hoppas vi lär känna varandra lite bättre nästa år.

      Radera
  4. Det är bra att du får medhåll av Filip gällande frukosten :) dock kanske inte lika kul när han tycker att din bädd är till låns som han vill ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filip kan åtminstone inte vara på två ställen samtidigt, och mattan framför täcket är också skön - hehehe, just nu tycker Filip det också! Så täcket är ledigt - men njae, inte just nu vill jag ligga där... ;)

      Radera
  5. Så klart du skulle ha partymat på frukosten, en hundlig rättighet. Tur att Filip såg till att du fick.
    Jo de där stenarna i bäcken där finns det mycket o ännu mer på ett annat ställe. Förstod att din matte skulle se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ha en Filip att kompa med. :)
      Det var kanske stenarna som såg henne, säger matte.
      För så känns det ibland. :)

      Radera
  6. Kasper, jag förstår till en viss grad hur trist det är att bli av med sin sovplats. Vi tog över Trosakusins sovrum som ToTo också har bestämt att det är hans rum/säng. Funderade på att åka till Skottvång i lördags, men kusin träffen fortsatte i en restaurant i Trosa hamn, så tiden räcket inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl synd, att du inte kom till Skottvång! Hade varit skojigt att träffa dig!
      Jag och matte har ännu inte varit i Trosa i sommar, men endera dagen så ... för dit måste vi en dag, säger matte. Och gå låååångt ut på jättebryggan! Eller heter det piren? Det gör det nog. Och kika i hamnbodarna. Och äta nåt gott, säger matte. :)
      Och gå i gränderna. Kanske hälsa på pudeln Maja i en av butikerna.
      Kanske vi ses då.

      Radera